۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸

امسال، نخستین اسکله گردشگری بندر‌عباس افتتاح می شود

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از افتتاح نخستین اسکله گردشگری استان هرمزگان در بندر عباس طی سال جاری خبر داد و گفت: با ایجاد این اسکله گردشگری، گردشگرانی که قصد سفر به جزایر خلیج فارس را دارند از شهروندان جزایر قشم و هرمز تفکیک داده خواهند شد.
کد خبر: ۸۴۶۹۱

امسال، نخستین اسکله گردشگری بندر عباس افتتاح می شود

رضا برومند در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به اهمیت استان هرمزگان در زمینه گردشگری دریایی به دلیل برخورداری نوار ساحلی خلیج فارس و دریای عمان و نیز وجود جزایر خلیج فارس، در نظر داریم نخستین اسکله گردشگری این استان را در بندر عباس ایجاد کنیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از افتتاح نخستین اسکله گردشگری استان هرمزگان در بندر عباس طی سال جاری خبر داد و گفت: این اسکله در کنار اسکله مسافربری شهید حقانی ایجاد می شود.

وی خاطرنشان ساخت: با ایجاد این اسکله گردشگری، گردشگرانی که قصد سفر به جزایر خلیج فارس را دارند از شهروندان جزایر قشم و هرمز تفکیک داده خواهند شد که این امر نقش بسیار مهمی در موضوع تخصصی کردن توریسم دریایی در استان خواهد داشت.

این مقام مسئول در استان هرمزگان با تأکید بر اینکه ایجاد اسکله گردشگری مجزا سفر گردشگران به جزایر را تسهیل خواهد کرد، بیان داشت: به این منظور بخش قسمت جنوبی اسکله شهید حقانی جهت ایجاد اسکله گردشگری در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار گرفته است.

وی اذعان داشت: طبق گزارش ارائه شده از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی، دی ماه امسال شاهد آغاز به کار فعالیت اسکله تفریحی بندر‌عباس به منظور تفکیک سفرهای گردشگران از شهروندان قشم و هرمز خواهیم بود.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، این اسکله تفریحی مناسب با استانداردهای روز دنیا در حال ساخت است و به تمام امکانات لازم جهت رفاه گردشگران از جمله محل استراحت و سالن غذای خوری مجهز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیشترین تردد گردشگران به جزایر خلیج فارس از طریق بندر شهید حقانی صورت می گیرد، گفت: بنابراین ایجاد یکی از بزرگترین اسکله‌های گردشگری در بندر شهید حقانی جهت ارائه خدمات مناسب به گردشگرانی که قصد تردد به جزایر را دارند، بسیار ضروری است.

به گفته برومند توریسم دریایی بخش مهمی از صنعت گردشگری استان هرمزگان را به خود اختصاص داده است، بنابراین ایجاد امکانات متناسب با توریسم دریایی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همواره قرار دارد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، ادامه داد: نخستین اقدام در این راستا، انجام مطالعات و برنامه ریزی‌های دقیق جهت توسعه اسکله های گردشگری در نوار ساحلی استان و جزایر خلیج فارس است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، تأکید کرد: راه اندازی کشتی های کروز و  شناورهای تفریحی در آب‌های استان هرمزگان، در گام نخست نیازمند وجود اسکله تفریحی است که با توسعه اسکله های تفریحی به طور قطع شاهد افزایش سرمایه گذاری‌ها برای خرید و ساخت شناورهای تفریحی جهت بکارگیری در آب‌های استان نیز خواهیم بود.

وی اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی‌های در حال انجام در آینده‌ای نه چندان دور شاهد ساخت و راه اندازی اسکله‌های تفریحی در نقاط مختلف ساحلی استان هرمزگان جهت توسعه هر چه بیشتر توریسم دریایی در استان و آب‌های خلیج فارس باشیم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار