۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳

ایجاد کمپ گردشگری در جزایر و سواحل خلیج فارس

ایجاد کمپ‌های گردشگری در جزایر خلیج فارس از جمله هرمز، قشم، ابوموسی و کیش و نیز در سواحل شهرستان‌های ساحلی استان در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۴۶۹۰

ایجاد کمپ گردشگری در جزایر و سواحل خلیج فارس

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان گفت: یکی از مهمترین زیرساخت‌های گردشگری در راستای توسعه توریسم دریایی و ساحلی در استان هرمزگان، ایجاد امکاناتی برای اقامت آسان و ارزان قیمت برای گردشگران است.

رضا برومند در ادامه اذعان داشت: در همین راستا ایجاد کمپ های گردشگری در جزایر خلیج فارس از جمله هرمز، قشم، ابوموسی و کیش و نیز در سواحل شهرستان‌های ساحلی استان در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان ساخت: هر چند جزایر کیش و قشم به دلیل مدیریت توسط سازمان مناطق آزاد مستقل عمل می کنند اما با این وجود با تخصیص اعتبارات جداگانه در روستاهای این جزایر کمپ های گردشگری جهت تسهیل سفر گردشگران از سوی اداره کل میراث فرهنگی هرمزگان ایجاد خواهد شد.

این مقام مسئول در استان هرمزگان یادآور شد: ایجاد کمپ های گردشگری در جزایر هرمز و ابوموسی نیز به طور جدی در حال پیگیری است تا در نیمۀ دوم سال گردشگران ورودی به استان بتوانند از این خدمات رفاهی بهره مند شوند.

برومند در ادامه گفته ها‌ی خود بیان داشت: علاوه بر ایجاد کمپ‌های گردشگری در جزایر خلیج فارس، در تمام شهرستان‌های ساحلی استان کمپ‌های گردشگری در نوار ساحلی ایجاد خواهد شد.

به گفته وی، اقدامات مذکور تأثیر بسزایی در رونق گردشگری دریایی و ساحلی استان با جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی خواهد داشت.

وی در ادامه گفته‌های خود به طرح توسعه سواحل مکران در سواحل شرقی استان هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سواحل مکران واقع در استان هرمزگان برنامه‌های مهم تدوین شده است که اجرای آن نقش بسزایی در رونق گردشگری منطقه خواهد داشت.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، یادآور شد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سواحل مکران هم اکنون به عنوان یک پروژه ملی در حال پیگیری است که امیدواریم به زودی شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این بخش باشیم.

این مقام مسئول در استان هرمزگان همچنین به ایجاد تأسیسات گردشگری در محدودۀ سواحل پارسیان تا بندر لنگه اشاره کرد و گفت: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سواحل شرقی استان هرمزگان می تواند زمینۀ رونق هر چه بیشتر توریسم دریایی را در استان فراهم کند.

برومند با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته توجه ویژه‌ای به گردشگری در سواحل مکران نشده است، اظهار امیدواری کرد: هم اکنون با برنامه ریزی‌های در حال انجام شاهد شکوفایی سواحل شرقی استان هرمزگان که بخشی از سواحل مکران را به خود اختصاص داده‌اند باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم گردشگری در سواحل مکران، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز جهت ایجاد انواع امکانات مرتبط با گردشگری دریایی و ساحلی به این بخش ورود کنند و از تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی دولت نیز بهره‌مند شوند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار