۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵

ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در ۹۰۰ کیلومتر نوار ساحلی هرمزگان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از انجام برنامه ریزی‌های لازم جهت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در طول ۹۰۰ کیلومتر نوار ساحلی این استان در راستای توسعه توریسم دریایی و و ساحلی خبر داد.
کد خبر: ۸۴۶۸۷
ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در ۹۰۰ کیلومتر نوار ساحلی هرمزگان
 
رضا برومند در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: استان هرمزگان به دلیل برخورداری از مواهب سواحل و جزایر خلیج فارس و دریای عمان از پتانسیل بسیار بالایی برای توسعه گردشگری دریایی و ساحلی با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی برخوردار است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در ادامه گفته‌های خود از انجام برنامه ریزی‌های لازم جهت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در طول ۹۰۰ کیلومتر نوار ساحلی این استان در راستای توسعه توریسم دریایی و ساحلی استان خبر داد.

وی در ادامه گفته‌های خود خاطرنشان ساخت: در گام نخست مهمترین زیرساخت‌هایی که در طول نوار ساحلی سرزمین اصلی و جزایر ایجاد خواهد شد، شامل محوطه سازی سواحل، ایجاد آلاچیق، نمازخانه و سرویس بهداشتی است.

وی در ادامه بیان داشت: همچنین یکی از مهمترین دغدغه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان طی سال‌های اخیر، همواره تعیین تکلیف پهنه گردشگری ساحلی در بندرعباس بوده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، مهمترین دلیل تعیین پهنه گردشگری سواحل بندرعباس را سامان دهی خدمات گردشگری در بخش‌های مختلف ساحلی این شهرستان عنوان کرد و گفت: به همین منظور آمایش‌های لازم جهت تکمیل مطالعات گردشگی سواحل بندرعباس انجام شده است.

وی یادآور شد: با تصویب طرح پهنه‌بندی گردشگری ساحلی بندرعباس، علاوه بر سامان‌دهی و سازمان‌دهی خدمات گردشگری در نوار ساحلی بندرعباس، شرایط برای اقدامات شهرداری بندرعباس در خصوص گردشگری ساحلی این شهرستان تسهیل خواهد شد.

وی اذعان داشت: ایجاد رستوران‌های سنتی در سواحل، برپایی نمایشگاه‌های مختلف، شهرک‌های گردشگری ساحلی و نیز مکان یابی مناسب جهت احداث اسکله‌های گردشگری از جمله مطالعات صورت گرفته در راستای پهنه بندی گردشگری سواحل بندر عباس است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، خاطرنشان ساخت: علاوه بر سامان‌دهی گردشگری سواحل بندر‌عباس، طرح پهنه‌ بندی گردشگری ساحل شرقی بندرعباس در قالب طرحی جداگانه تهیه شده است.

برومند، دلیل تهیه طرحی جداگانه برای پهنه بندی گردشگری ساحل شرقی بندرعباس را وجود ظرفیت‌های بکر توریسم در سواحل شرقی بندر‌عباس عنوان کرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در ادامه گفته‌های خود به برنامه ریزی‌های جامع در راستای رونق گردشگری درشهر بندر‌عباس اشاره کرد و اذعان داشت: پارک‌های متعدد ساحلی در بندر‌عباس وجود دارد که مهمترین آن‌ها پارک‌های دولت و غدیر همواره گردشگران زیادی را جذب می‌کنند.

وی به امکان قایق سواری و گشت دریایی با استفاده از لنج‌های تفریحی در بندرعباس اشاره کرد و بیان داشت: تمام شناور‌های فعال در آب‌های ساحلی بندر‌عباس جهت خدمات رسانی مناسب به گردشگران ساماندهی شده اند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان به وجود آثار تاریخی و موزه به عنوان جاذبه دیگر بندرعباس اشاره کرد و اظهار داشت: معبد هندوها، حمام گله‌داری، برکه‌های تاریخی و موزه مردم شناسی و باستان شناسی بندر‌عباس از جمله این جاذبه‌ها محسوب می‌شوند که همواره مورد استقبال گردشگران نیز قرار می‌گیرند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار