۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸

توسعه فعالیت رستوران‌های شناور در خلیج فارس

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از توسعه فعالیت رستوران‌های شناور در آب‌های خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۸۴۶۸۶
توسعه فعالیت رستوران‌های شناور در خلیج فارس
 
رضا برومند در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: طی سال‌های اخیر با توجه به رونق جشمگیر گردشگری دریایی در آب‌های جنوبی کشور، سرمایه گذاران بخش خصوصی نسبت به ایجاد امکانات و زیرساخت‌های مرتبط با این بخش علاقه مندی بیشتری نشان می‌دهند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از توسعه فعالیت رستوران‌های شناور در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

به گفته وی، هم اکنون ایجاد رستوران‌های شناور در جزایر و آب‌های ساحلی سرزمین اصلی بسیار مورد توجه سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار گرفته و شاهد مراجعات متعددی در این زمینه به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جهت اخذ مجوز‌های لازم هستیم.

این مقام مسئول در استان هرمزگان یادآور شد: استفاده از رستوران‌های شناور با اجرای موزیک سنتی منطقه بسیار مورد اقبال گردشگران نیز واقع شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، خاطرنشان ساخت: هم اکنون یک فروند رستوران شناور در آب‌های اطراف جزیرۀ هرمز در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذار بخش خصوصی برای راه اندازی یک فروند رستوران شناور دیگر در آب‌های ساحلی جزیرۀ هرمز جهت اخذ مجوز‌های لازم به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مراجعه کرده است، گفت: انتظار می‌رود به زودی شاهد آغاز به کار دومین رستوران شناور در آب‌های جزیرۀ هرمز باشیم.

برومند در ادامه گفته‌های خود همچنین از آمادگی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جهت راه‌اندازی رستوران‌های شناور در جزیرۀ قشم و آب‌های ساحلی سیریک خبر داد.

به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، سرمایه گذاران بخش خصوصی با تبدیل لنج‌های قدیمی به فضای مناسب رستوران، نسبت به ایجاد رستوران‌های شناور اقدام می‌کنند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، تصریح کرد: فعالیت این لنج‌ها با کاربری رستوران شناور علاوه بر اخذ مجوز‌های لازم از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیازمند اخذ مجوز از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی استان نیز است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان در ادامه گفته‌های خود به توسعه زیرساخت‌های گردشگری در قالب طرح توسعه جزیرۀ هرمز نیز اشاره کرد و بیان داشت: ساماندهی سواحل، ایجاد پیاده رو و نیز ایجاد اسکله تفریحی از جمله اقداماتی است که در راستای طرح توسعه جزیره هرمز با استفاده از اعتبارات ملی انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پتانسیل‌های گردشگری در این جزیره به گونه‌ای است که قابلیت جذب گردشگران خارجی را نیز به خوبی داراست، اظهار داشت: در صورت ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد امکانات و تأسیسات گردشگری اعم از اقامتی و پذیرایی و نیز ایجاد کلوپ‌های دریایی در جزیرۀ هرمز، معنای واقعی گردشگری این جزیره شکل خواهد گرفت.

به گفته برومند، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان از سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای ایجاد امکانات گردشگری در جزیرۀ هرمز استقبال و حمایت خواهد کرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، بیان داشت: رویکرد توسعه و رونق گردشگری در استان هرمزگان بر پایه توریسم دریایی بینان‌گذاری شده و بیشتر برنامه‌ریزی‌ها با رویکرد دریایی در حال انجام است.

 

 

 

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار