۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
دی ماه؛

نخستین همایش گردشگری دریایی کشور برگزار می‌شود

نخستین همایش و نمایشگاه گردشگری دریایی کشور، دی ماه امسال با حضور مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی در حوزۀ توریسم دریایی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۴۶۸۵
نخستین همایش گردشگری دریایی کشور برگزار می‌شود
 
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده نخستین همایش و نمایشگاه گردشگری دریایی کشور، دی ماه امسال با حضور مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی در حوزۀ توریسم دریایی برگزار خواهد شد.

رضا برومند ادامه داد: از آنجا که استان هرمزگان به عنوان مهمترین قطب توریسم دریایی کشور مطرح است، لذا مقرر شده تا این همایش در هرمزگان و شهر بندرعباس برگزار شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه در حاشیۀ همایش گردشگری دریایی، اذعان داشت: در این نمایشگاه نیز آنچه به حوزۀ توریسم دریایی، ساحلی و سرمایه گذاری در این بخش مرتبط است، به نمایش مدعوین همایش ملی گردشگری دریایی گذاشته خواهد شد.

به گفتۀ این مقام مسئول در استان هرمزگان در این نمایشگاه، فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف مرتبط با صنعت توریسم دریایی کشور در اختیار بازدیدکنندگان، فعالان بخش خصوصی و علاقه‌مندان سرمایه گذار قرار خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به اینکه در حاشیۀ نمایشگاه ملی گردشگری دریایی، همایشی علمی نیز تحت عنوان گردشگری دریایی برگزار خواهد شد، اذعان داشت: در این همایش آخرین دستاورد‌های علمی کشور در زمینۀ توریسم دریایی توسط کارشناسان مربوطه ارائه خواهد شد.

برومند در ادامه گفته‌های خود عنوان کرد: در نمایشگاه و همایش گردشگری دریایی کشور، علاوه بر سرمایه گذاران بخش خصوصی، مدیران دفاتر خدمات مسافرتی، هتل داران و سایر دست‌اندارکاران بخش خصوصی فعال در صنعت گردشگری کشور، ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی  و گردشگری استان‌های ساحلی کشور نیز حضور خواهند یافت.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، غرفه‌هایی نیز جهت معرفی جاذبه‌های توریسم دریایی استان‌های ساحلی در نمایشگاه گردشگری دریایی کشور برپا خواهد شد تا به بهترین نحو ممکن بتوایم به صورت منسجم جاذبه‌های توریسم دریایی کشور را معرفی کنیم.

به گفتۀ مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، برگزاری همایش علمی در کنار نمایشگاه با حضور کارشناسان و اساتید دانشگاه‌ها، بدون شک نقش مهمی در عملکرد مثبت برگزاری نمایشگاه خواهد داشت.

این مقام مسئول در استان هرمزگان در ادامه گفته‌های خود یادآور شد: بدون شک برگزاری همایش و نمایشگاه ملی گردشگری دریایی، نقش مهمی در توسعه صنعت توریسم گردشگری دریایی در شمال و جنوب کشور خواهد داشت.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی‌های منسجم‌تر و انجام تبلیغات لازم بتوانیم گردشگران داخلی و خارجی را جهت استفاده از امکانات توریسم دریایی در کشور فرا بخوانیم.

وی اذعان داشت: کمیته گردشگری دریایی کشور به طور مرتب جلسات تخصصی خود را به ریاست معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور اعضا در پایتخت برگزار می‌کند تا روند توسعه توریسم دریایی طی شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار