۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

فاز دوم هتل جزیره هرمز امسال افتتاح می‌شود

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از افتتاح فاز دوم هتل "هرموز" واقع در جزیره هرمز تا پایان سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۴۶۸۴
فاز دوم هتل جزیره هرمز امسال افتتاح می‌شود
 
رضا برومند در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: فاز نخست نخستین هتل جزیره هرمز با نام " هرموز" اواخر اسفند ماه سال گذشته جهت استفاده گردشگران نوروزی مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان با اشاره به اینکه این هتل سه ستاره است، بیان داشت: بر اساس اعلام سرمایه گذاری بخش خصوصی فاز دوم این هتل تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این هتل با یک هزار و ۴۰۰ متر مربع زیربنا در چهار طبقه احداث شده است، گفت: این هتل در مرحلۀ نخست ظرفیت ۶۵ نفر را دارد که در فاز دوم ظرفیت آن تا ۱۲۰ نفر قابل افزایش است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان یادآور شد: فاز نخست این هتل با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده است.

به گفته وی، علاوه بر اماکن اقامت در این هتل، سرمایه گذار بخش خصوصی نسبت به ساخت رستوران و فضا سازی مناسب جهت ایجاد امکانات تفریحی در اطراف هتل اقدام کرده است.

وی مهمترین عامل ساخت این هتل را رونق هر چه بیشتر گردشگری جزیرۀ هرمز با جذب گردشگران برای اقامت شبانه عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: طی یک سال اخیر شاهد رونق چشمیگری در ورود گردشگران به جزیرۀ هرمز بوده ایم.

این مقام مسئول در استان هرمزگان در ادامه گفته‌های خود از تدوام روند ساخت هتل و مکان اقامتی در جزیرۀ هرمز خبر داد و یادآور شد: قرار است به زودی هتل آپارتمان نیز در جزیرۀ هرمز با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته شود.

برومند خاطرنشان ساخت: انتظار می‌رود روند ورود گردشگران به جزیرۀ هرمز همچنان روبه افزایش باشد که در این صورت توسعۀ زیرساخت‌های گردشگری بسیار ضروری است.

مدیر کل ادارۀ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان اظهار امیدواری کرد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با ورود به سرمایه‌گذاری در جزیره هرمز، ضمن بهره برداری اقتصادی از ورود گردشگران به جزیره، نقش مهمی را در ایجاد امکانات گردشگری برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران خارجی و داخلی ایفا کنند.

وی خاطرنشان ساخت: علاوه بر هتل از سال گذشته تعداد زیادی اقامتگاه بوم گردی جهت اسکان گردشگران نوروزی مهیا شده است که بسیار مورد استقبال نیز قرار گرفته اند.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، اذعان داشت: درخواست‌های زیادی از سوی بومیان جزیره جهت ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ارسال شده است که امید می‌رود شاهد افزایش اقامتگاه‌های بوم گردی در این جزیره باشیم.

به گفته وی، هم اکنون ۱۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی در جزیرۀ هرمز آماده خدمات رسانی به گردشگران ورودی به جزیره هستند.

لازم به ذکر است، جزیره هرمز با داشتن طبیعت و سواحل بکر یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری دریایی خلیج فارس محسوب می‌شود.

گفتنی است، قلعه پرتغالی‌های جزیرۀ هرمز یکی ازمهمترین آثار تاریخی این جزیره محسوب می‌شود.

همچنین این جزیره دارای پوشش گیاهی منحصر به فرد است و گونه‌های جانوری خاصی در آنجا زندگی می‌کنند. هرمز، جزیره‌ای بیضی شکل که نوعی گنبد نمکی است به مساحت ۴۲ کیلومتر مربع برابر با ۱۶ مایل مربع در ورودی خلیج فارس در هشت کیلومتری بندرعباس واقع است.

این جزیره را به علت موقعیت جغرافیایی آن و مجاورت با تنگه هرمز، کلید خلیج فارس می‌دانند. همین موقعیت است که آن را در طول تاریخ، از نظر راهبردی و بازرگانی از اهمیت خاصی برخوردار ساخته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار