۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

فاز اول هوشمند سازی بنادر سال ۱۴۰۰ راه اندازی می شود

فاز اول هوشمند سازی بنادر سال ۱۴۰۰ راه اندازی می شود
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: توسعه بهره‌وری حمل و نقل یعنی سهم حمل و نقل در هزینۀ تمام شده کالا کاهش پیدا کند.
کد خبر: ۸۴۶۷۹

به گزارش مانا، محمد راستاد در چهل و هشتمین نشست اتاق فکر این سازمان با موضوع " طرح بررسی بارنامه الکترونیکی در صنعت حمل و نقل "، رویکرد راه آهن در به کارگیری بارنامه الکترونیک را یک اقدام ارزشمند و الگویی برای سایر شقوق حمل و نقلی کشور دانست.
معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست که مرتضی باقری؛ مشاور وزیر راه و شهرسازی  نیز حضور داشت، تاکید کرد: در بنادر تجاری کشور به عنوان مهم‌ترین حلقه زنجیره لجستیک و براساس یک برنامه ریزی و پروژه‌ای کاملاً تعریف شده و منسجم، فاز اول هوشمند سازی بنادر تا سال ۱۴۰۰ نهایی و راه اندازی می‌شود.
 مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در حال حاضر تمرکز این سازمان بر روی موضوع هوشمند سازی بنادر است، افزود: پروژۀ هوشمند‌سازی بنادر تجاری کشور فرایندی است که زیرساخت، روبنا، تجهیزات، نرم افزار‌ها و سخت افزار‌های مورد نیاز را شامل می‌شود.
به گفته راستاد، با اجرای هوشمند سازی بنادر، بستر یکپارچه تبادل اطلاعات الکترونیکی در بنادر راه اندازی می‌شود و سیستم جامع بندری شکل می‌گیرد.
وی در ادامه تأکید کرد: نکتۀ مهم دیگر در بحث تبادل الکترونیکی اسناد و فرایند‌های عملیاتی، اتصال بنادر به عنوان مهم‌ترین حلقه زنجیرۀ لجستیک با سایر حلقه‌ها و سایر شقوق حمل و نقل است که این گام راهبردی مستلزم جامعیت، فراهم شدن یکپارچگی و انسجام در برنامه ریزی‌های زیرساختی و بارنامۀ الکترونیکی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان تاکید کرد: توسعۀ بهروری حمل و نقل یعنی سهم حمل و نقل در هزینۀ تمام شدۀ کالا کاهش پیدا کند و به نرم جهانی نزدیک شود که این هدف، مستلزم به کارگیری فنّاوری‌های نوین و استفاده حداکثری از سیستم تبادل الکترونیکی اسناد و فرایند‌های عملیاتی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار