۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
ظرف دو هفته آینده؛

سند توسعه گردشگری سواحل مکران و جزایر خلیج فارس نهایی می شود

ظرف دو هفته آینده، سند توسعه گردشگری سواحل مکران و جزایر خلیج فارس نهایی می‌شود و جهت اجرایی شدن در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی علاقه‌مند به سرمایه گذاری در سواحل مکران و جزایر خلیج فارس قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۴۶۷۵
سند توسعه گردشگری سواحل مکران و جزایر خلیج فارس نهایی می شود
 
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هم اکنون ایجاد سند توسعه گردشگری سواحل مکران و جزایر خلیج فارس در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارد.

رضا برومند با اشاره به اینکه ظرف دو هفته آینده سند توسعه گردشگری سواحل مکران و جزایر خلیج فارس نهایی خواهد شد، بیان داشت: سپس این سند جهت اجرایی شدن در اختیار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در سواحل مکران و جزایر خلیج فارس قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان ساخت: در حقیقت سند توسعه گردشگری سواحل مکران و جزایر خلیج فارس، مبنایی جهت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دریایی در استان هرمزگان محسوب می‌شود.

این مقام مسئول در استان هرمزگان یادآور شد: به منظور تهیه سند توسعه گردشگری در سواحل مکران، بخش واقع شده در استان هرمزگان شامل نوار ساحلی از شهرستان میناب، سیریک تا شهرستان جاسک واقع در شرقی‌ترین نقطه استان، مورد مطالعه واقع شده است.

به گفته برومند در این مطالعات صورت گرفته تمام نقاط مستعد گردشگری جهت ایجاد زیرساخت‌های اولیه و نیز حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت ایجاد امکانات مرتبط با توریسم دریایی و ساحلی شناسایی شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، یادآور شد: مسیر مورد مطالعه از ساحل میناب تا جاسک حدود ۲۲۰ کیلومتر است که به عنوان بخش مهمی از سواحل دریای مکران محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ظرف دو هفته آینده سند توسعه گردشگری سواحل مکران و جزایر خلیج فارس آماده می‌شود، بیان داشت: این سند پس از امضای نهایی در شواری برنامه ریزی استانداری در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، خاطرنشان ساخت: سواحل مکران به دلیل ارتباط با آب‌های اقیانوس هند از اهمیت ویژه‌ای در بحث گردشگری برخوردار است.

برومند با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته توجه ویژه‌ای به گردشگری در سواحل مکران نشده است، اظهار امیدواری کرد: هم اکنون با برنامه ریزی‌های در حال انجام شاهد شکوفایی سواحل شرقی استان هرمزگان که بخشی از سواحل مکران را به خود اختصاص داده اند باشیم.

وی تصریح کرد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم گردشگری در سواحل مکران، سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز جهت ایجاد انواع امکانات مرتبط با گردشگری دریایی و ساحلی به این بخش ورود کنند و از تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی دولت نیز بهره‌مند شوند.

به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، ایجاد اسکله‌های تفریحی، راه دسترسی به ساحل، ساحل سازی و ساماندهی سواحل، ساخت سرویس‌های بهداشتی در نوار ساحلی و ساخت آلاچیق از جمله این اقدامات خواهد بود.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار