۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹

توسعه امکانات گردشگری دریایی در سواحل سیریک

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان گفت: از آنجا که سواحل شهرستان سیریک جزء سواحل دریای مکران محسوب می‌شود، لذا در سند توسعه سواحل مکران توجه ویژه‌ای به این شهرستان شده است و توسعه امکانات گردشگری دریایی در سواحل آن در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۴۶۷۴
توسعه امکانات گردشگری دریایی در سواحل سیریک
 
رضا برومند در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: از آنجا که سواحل شهرستان سیریک جزء سواحل دریای مکران محسوب می‌شود، لذا در سند توسعه سواحل مکران توجه ویژه‌ای به این شهرستان شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان ادامه داد: در این راستا برنامه‌های خاصی برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سواحل شهرستان سیریک از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تدوین شده است.

به گفته وی، برق رسانی، آبرسانی، ایجاد راه دسترسی، ساماندهی نقاط مختلف ساحلی، ایجاد آلاچیق و کمپینگ ساحلی، سرویس بهداشتی و نمازخانه از جمله اقداماتی است که به منظور فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری در سواحل شهرستان سیریک انجام خواهد شد.

وی همچنین از صدور مجوز‌های لازم برای فعالیت کشتی‌های تفریحی و رستوران‌های شناور در آب‌های ساحلی شهرستان سیریک خبر داد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان تأکید کرد: سواحل شهرستان سیریک از مستعدترین مناطق ساحلی هرمزگان جهت ایجاد امکانات گردشگری است.

برومند ادامه داد: لذا انتظار می‌رود بعد از ایجاد زیرساخت‌های اولیه گردشگری در سواحل این شهرستان شاهد حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت ایجاد امکانات مناسب در بخش‌های مرتبط با توریسم دریایی و ساحلی در این منطقه باشیم.

به گفته وی، در سال‌های گذشته امکانات گردشگری مختصری در سواحل این شهرستان ایجاد شده است که امیدواریم به زودی شاهد توسعه هر چه بیشتر امکانات و رونق گردشگری در سواحل سیریک با همکاری سرمایه گذاران بخش خصوصی باشیم.

این مقام مسئول در استان هرمزگان یادآور شد: فرودین ماه امسال نخستین هتل سنتی شهرستان سیریک از طریق ویدیو کنفرانس توسط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان اظهار امیدواری کرد: با افزایش حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای دستیابی به اهداف سند توسعه سواحل مکران شاهد ایجاد هتل‌ها و اماکن اقامتی مناسب در شهرستان سیریک باشیم.

برومند در ادامه "خور آذینی" را یکی از مهمترین جاذبه‌های سیریک عنوان کرد و بیان داشت: این خور با وسعتی در حدود ۵۰۰ هکتار در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر سیریک قرار دارد که همواره گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خور آذینی یکی از چهار تالاب بین‌المللی هرمزگان محسوب می‌شود، اذعان داشت: در این تالاب انبوه درختان حرّا و گونهٔ منحصربه فرد چَندَل و گونه‌های مختلف جانوران و گیاهان وجود دارد که از جذابیت بسیار زیادی برای گردشگران برخوردار است.

برومند همچنین ساحل زیبای بندر قدیمی کوهستک را از دیگر جاذبه‌های گردشگری سیریک اعلام کرد و گفت: این منطقه دارای سواحل شنی زیبایی است که وجود شناور‌های بزرگ و کوچک صیادی در موج شکن این منطقه از دیگر جاذبه‌های گردشگری منطقه محسوب می‌شود.

گفتنی است، سیریک یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان در جنوب ایران است که در کرانهٔ دریای عمان قرار گرفته‌ است. این شهرستان از شمال به شهرستان میناب و از جنوب به شهرستان جاسک و از شرق به شهرستان بشاگرد و از غرب به دریای عمان محدود می‌شود.

این شهرستان با دارا بودن جنگل‌های حرا، مزارع کشاورزی و باغ‌های سرسبز و نیز طبیعت بیابانی در کنار دریای عمان، یکی از مناطق گردشگرپذیر در استان هرمزگان است. فرهنگ مردم سیریک، ترکیبی از فرهنگ بندری و بلوچی است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار