۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱

افزایش ۹ درصدی درآمد گمرک خوزستان

ناظر گمرک خوزستان از افزایش ۹ درصدی درآمد گمرک خوزستان در پنج ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۶۷۳
افزایش ۹ درصدی درآمد گمرک خوزستان
 
غلامرضا بلوطی میرزا در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: دراین مدت میزان درآمد گمرک خوزستان از محل واردات کالا ۱۳ هزار و ۳۳۹ میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: میزان صادرات غیرنفتی از خوزستان در پنج ماه نخست امسال چهار میلیارد و ۵۰۸ میلیون و ۸۰۴ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۵ درصد به لحاظ ارزشی افزایش و از نظر وزنی هفت درصد کاهش دارد.

ناظر گمرک خوزستان بیان کرد: در این مدت ۶ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۵۲۶ تن به ارزش ریالی ۱۸۹ هزار و ۳۵۶ میلیارد ریال صادر شده است.

به گفته بلوطی میرزا بیشتر اقلام صادراتی از گمرک خوزستان، مواد غذایی، مصالح ساختمانی، فولاد، کلینکر، مواد پتروشیمی، وسایل مکانیکی و الکترونیکی، صنایع دستی، سنگ‌های تزئینی و نهاده‌های دامی بوده است.

مقصد کالا‌های صادراتی از گمرک خوزستان، کشور‌های حوزه خلیج فارس، افغانستان، عراق،  قطر، چین، کره جنوبی، هندوستان،کشور‌های آسیای میانه و جنوب شرقی، ترکیه و ژاپن بوده است.

به گفته وی امسال ۸.۵ میلیارد دلار صادرات کالا‌های غیرنفتی از گمرک خوزستان هدف گذاری شده است.  

بلوطی میرزا با انتقاد از بروز برخی مشکلات در روند صادرات کالا از گمرک خوزستان به عراق ادامه داد: متأسفانه امسال تاکنون میزان صادرات به کشور عراق به دلیل برخی محدودیت‌ها از سوی این کشور کاهش داشته که امیدواریم موانع پیشِ رو از سر راه صادرات کالا به عراق برداشته شود.

گمرک خوزستان از نظر میزان صادرات کالا‌های غیرنفتی پس از گمرک هرمزگان رتبه دوم کشوری را دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار