۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶

حمله سایبری به بخش نفت و گاز نروژ

حمله سایبری به بخش نفت و گاز نروژ
دولت نروژ اعلام کرد تأسیسات نفت و گاز این کشور از ماه ژوئن امسال تا به حال در چندین نوبت توسط مجرمین سایبری مورد هدف قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۴۶۷۱

به گزارش گروه بین الملل مانا، بر اساس اعلام سازمان امنیت ملی نروژ NSM دامنۀ این فعالیت‌ها شرکت‌های این کشور را در آمریکا، اروپا و خاورمیانه هدف قرار گرفته اند اما در برخی مواقع بی‌نتیجه بوده است .

یکی از مسئولان این سازمان در این زمینه گفت: مجرمان عرصۀ سایبری توانایی و ظرفیت بالایی برای اجرای عملیات داشته‌اند اما همانگونه که اشاره شد برخی تلاش‌های مغرضانه آنان با فعالیت دیجیتالی تا حد امکان خنثی شده است.

وی از شرکت ها و سازمان های دریایی در تمام نقاط جهان خواست خود را در کوتاه مدت و میان مدت برای مقابله با حملات سایبری ناخواسته آماده کنند.

از سوی دیگر مرکز امنیت سایبری ملی نروژی NCSC نیز اعلام کرد متأسفانه انواع کشتی‌ها و زیر‌ساخت‌های دریایی چه در ساحل و چه دریا می‌توانند در برابر حوادث سایبری آسیب پذیر باشند به همین جهت آمادگی و افزایش تجهیزات مقابله کننده با آنها باید همواره در اولویت صاحبان خطوط کشتیرانی و صنایع دریایی قرار گیرد.

این مرکزاز یک سو به صاحبان کشتی و کارمندان بخش دریایی توصیه کرده است آموزش‌های لازم را برای مقابله با حملات مجرمان سایبری فرا گیرند تا بتوانند آسیب های وارده را به حداقل برسانند واز سوی دیگر تجهیزات دیجیتالی مربوط به حملات سایبری را ارتقا دهند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار