۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴

ساماندهی تورهای گردشگری دریایی بین کشورهای حاشیه دریای خزر

در نخستین نشست وزاری گردشگری کشور‌های حاشیه دریای خزر، ایران به عنوان محور اصلی و هماهنگ کننده امور مربوط به توسعه گردشگری دریای خزر معرفی شد.
کد خبر: ۸۴۶۶۹
ساماندهی تورهای گردشگری دریایی بین کشورهای حاشیه دریای خزر
مدیر کل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در حاشیۀ پنجمین نشست سران کشور‌های ساحلی دریای خزر، نخستین اجلاس وزاری گردشگری کشور‌های حاشیه دریای خزر در تاریخ پنجم و ششم شهریور ماه در قزاقستان برگزار شد.

لیلا اژدری با اشاره به حضور معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این نشست به نمایندگی از کشورمان، ادامه داد: بر اساس گزارش ارائه شده، ساماندهی تور‌های گردشگری دریایی بین کشور‌های حاشیه دریای خزر از جمله مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست بوده است.

وی همچنین تشکیل دفتر همکاری‌های گردشگری بین کشور‌های حاشیه دریای خزر را از دیگر مصوبات نشست قزاقستان عنوان کرد و اذعان اشت: مهمترین دلیل اصلی این دفتر ایجاد تسهیلات برای صدور روادید جهت سفر گردشگران است.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان داشت: همچنین توافقات و رایزنی‌هایی در خصوص توسعه زیرساخت‌های مربوطه به گردشگری دریایی و ورزش‌های آبی نیز در این نشست مطرح شده است.

اژدری خاطرنشان ساخت: برگزاری مسابقات قایقرانی بین کشور‌های حاشیه دریای خزر نیز از دیگر مصوبات نشست وزرای گردشگری کشور‌های حاشیه دریای خزر محسوب می‌شود.

مدیر کل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تأکید کرد: همچنین توافقنامه‌ای بین کشور‌های حاشیۀ دریای خزر در خصوص حمل ونقل مسافری به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به تدوین طرح‌های مشترک در زمینۀ گردشگری توسط وزرای گردشگری کشور‌های حاشیه دریای خزر نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بر این اساس شرایط مناسب جهت فعال‌سازی و همکاری بین شرکت‌های کشتیرانی و نیز دفاتر خدمات مسافرتی پنج کشور جهت توسعه روابط گردشگری فراهم خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین در نشست مذکور در خصوص همکاری‌های چند جانبه در بخش مربوط به مسائل فرابخشی نیز مصوباتی صورت گرفته است.

اژدری با بیان اینکه در پایان این اجلاس بیانیه مشترکی بین کشور‌های حاشیه دریای خزر با عنوان همکاری‌های گردشگری قرائت شده است، اذعان داشت: همچنین کشور ایران به عنوان محور اصلی و هماهنگ کننده امور مربوط به توسعه گردشگری دریای خزر معرفی شد.

به گفته این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دومین نشست وزاری گردشگری کشور‌های حاشیه دریای خزر سال آینده به میزبانی ایران در تهران برگزار خواهد شد.

مدیر کل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری، یادآور شد: در راستای اجرایی شدن مصوبات لازم باید کمیته‌های کارشناسی تشکیل شود که تشکیل این کمیته‌ها نیز منوط به انجام هماهنگی‌ها از سوی وزارت امور خارجه است.

نشست رایزنی کشور‌های حاشیه دریای خزر به منظور توسعه روابط گردشگری میان این کشور‌ها در شهر اکتائو قزاقستان در تاریخ ۲۷ و ۲۸ آگوست ۲۰۱۹ میلادی برگزار شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار