۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷

افزایش اوراق نفتکش‌ها با اجرای قانون ۲۰۲۰

افزایش اوراق نفتکش‌ها با اجرای قانون ۲۰۲۰
اوراق کردن نفتکش‌ها با اجرای قانون جدید ۲۰۲۰ از سوی سازمان بین المللی دریانوردی افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۸۴۶۶۷
به گزارش گروه بین الملل مانا بر اساس ارزیابی  Drewry نفتکش‌هایی که مجهز به اسکرابر و سیستم جدید آب توازن نیستند و ساخت آنها بیش از ۱۵ سال باشد از ابتدای سال ۲۰۲۰ احتمالاً نمی توانند به حرکت خود ادامه دهند و راهی جز اسکراب نخواهند داشت.

بر اساس این گزارش در حال حاضر ۲۱ درصد از ناوگان نفتکش جهانی در این گروه قرار می‌گیرند.

گزارش Drewry حاکی از آن است که با توجه به اینکه اجرای کنوانسیون مدیریت پالایش آب توازن همزمان با قانون ۲۰۲۰ سوخت کم سولفور است به همین دلیل بازار نفتکش‌ها دستخوش فراز و نشیب خواهد شد.

بر اساس این کنوانسیون IMO هر نوع استاندارد D۱ و D۲ را برای نفتکش‌ها تعریف کرده است که نفتکش‌هایی که استاندارد D۱ را داشته باشند باید آب توازن خود را در دریا‌های آزاد حداقل ۲۰۰ مایل دریایی دورتر از ساحل تخلیه کنند.

کشتی‌هایی که استاندارد D۲ را دارند باید سیستم‌های تصفیه آب توازن را داشته باشند.

در ادامه گزارش Drewry آمده است کلیه نفتکش‌ها یی که از ۸ سپتامبر سال ۲۰۱۷ به بعد تحویل شده اند به مدیریت آب بالاست مجهز شده‌اند، اما کشتی‌هایی که قبل از آن ساخته شده اند باید از تجهیزات سیستم مدیریت آب توازن در بازرسی ویژه بعدی  ۸ سپتامبر ۲۰۱۹ استفاده کنند.

البته صاحبان این کشتی‌ها بین سال‌های ۲۰۱۹ تا  ۲۰۲۴ برای رعایت مقررات فرصت دارند.

بر اساس این گزارش حدود ۱۱ درصد از تانکر‌های ناوگان نفتی به اسکرابر مجهز هستند، اما سیستم آب توازن جدید در آنها نصب نشده اند که انتظار می‌رود این کشتی‌ها که برای نصب اسکرابر‌های گران‌قیمت  آنها سرمایه گذاری شده در مدیریت آب توازن خویش تجدید نظر کنند.

ازسوی دیگر ۵۷ درصد کشتی‌های ناوگان را نیز که مجهز به اسکرابر و سیستم آب توازن نیستند باید برای حضور آنها در ناوگان جهانی تصمیمات جدیدی اتخاذ کنند.

 Drewry در پایان پیش بینی کرد از آنجایی که از میان یک صد تانکر نفت خام که فاقد سیستم  مدیریت آب توازن هستند حدود ۲۵ فروند تانکر با بیش از ۱۵ سال عمر هستند به همین جهت پیش بینی می‌شود این تعداد به مراکز اوراق روانه شوند؛ و زمان بازرسی ویژۀ آنها در سال ۲۰۱۹ است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار