۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲

بلاک‌چین و افزایش کارآمدی صنعت کشتیرانی

بلاک‌چین و افزایش کارآمدی صنعت کشتیرانی
شرکت Singular Point سوئیس یک زیرساختار (پلتفرم) مبتنی بر بلاک‌چین را برای حمایت از تلاش‌های صنعت کشتیرانی در ارائه عملیات کارآمد توسعه داده است.
کد خبر: ۸۴۶۶۶
به گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت Singular Point سوئیس هدف جاه طلبانه‌ای را برای تغییر و بهبود روشی که بر مبنای آن فعالیت‌های صنعت کشتیرانی و چارترینگ انجام می‌گیرد، درنظر گرفته است. بدین منظور، این شرکت یک زیرساختار (پلتفرم) راه حل مبتنی بر بلاک چین را برای حمایت از تلاش‌های صنعت کشتیرانی در راستای ارائه عملیات کارآمدتر توسعه داده است.

امروزه بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی درحال پیاده سازی استراتژی‌های دیجیتالی برای به دست آوردن یک نگرش گسترده‌تر از کارآمدی‌های عملیاتی هستند. تکنولوژی درحال توسعه اینترنت اشیا (IoT) وهمچنین قابلیت‌های فزاینده حس‌گرها، فرصت‌هایی را برای شرکت‌ها جهت جمع آوری داده با کیفیت بالا در مورد عملکرد کشتی و انتقال این اطلاعات بین کشتی و ساحل در راستای افزایش عملکرد ناوگان و کسب مزیت رقابتی فراهم می‌کنند.

با این وجود، یکی از چالش‌های شرکت‌های کشتیرانی، پرداختن به مدیریت لجستیک مقادیر بسیار زیادی داده که معمولاً از منابع متعددی نشأت می‌گیرند، است.  این داده‌ها معمولاً خام هستند و باید دستکاری شوند تا تبدیل به اطلاعاتی شود که ارزشی را برای کاربر فراهم می‌کند. از آن طرف بازار به طور فزاینده درحال رقابتی شدن است و انتقال داده و ترجمه آن به اطلاعات مفید و معنی دار یک چالش به شمار می‌آید.

راه حل مبتنی بر بلاک چین

برای حل این مشکلات لجستیکی، " Antonio Albiero" مدیرعامل و مدیر تولید شرکت Singular Point به همراه تیم خود، یک راه حل مبتنی بر بلاک چین موسوم به MARiS را توسعه داده‌اند که به شرکت‌های کشتیرانی و چارترینگ کمک می‌کند تا فعالیت‌های تجاری خود را تحت یک زیرساختار واحد و منفرد گسترش دهند. MARiS بر تبدیل داده به ارزش متمرکز است و تمامی حریم‌های مرزی داده را حذف می‌کند. این راه حل که می‌تواند بر روی فضای ابری (cloud) مستقر شود، براساس یک معماری شکل گرفته که یکپارچه سازی و ادغام همۀ داده‌ها را بدون نظر گرفتن منبع و سایز، تسهیل می‌کند.

هدف، ارائه اطلاعات مفید برای شرکت است که بتواند برای بهبود مدیریت وعملکرد تجارت مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال، MARiS می‌تواند شبیه سازی‌های سفر‌های دریایی مختلف هر شناور را در هر چارچوب زمانی مقایسه کند، در این صورت یک قیاس و سنجشی از تکنولوژی عملکرد و تجارت کلی فراهم می‌شود که می‌تواند به کاربران برای تحلیل پتانسیل اقتصادی تجارت آنها کمک کند.

به لطف کاربرد اینترفیس قابل تنظیم (configurable interface)، کابران می‌توانند بر طبق الزامات خاص و ویژۀ خود، هر آنچه را که نیاز دارند با سیستم، سازگار و وفق دهند. به هر نوع سخت‌افزار که میان رایانه و یک دستگاه جانبی قرار می‌گیرد و وظیفه تبادل داده میان دو دستگاه را برعهده دارد اصطلاحاً اینترفیس گفته می‌شود.

MARiS همچنین به کاهش زمان واکنش (Reaction Time) از طریق اعلام و زنگ هشدار در دقیقه‌ها، ساعت‌ها یا مقیاس زمانی روزانه، کمک می‌کند. کاربران می‌توانند نتایج را در زمان واقعی از هرگونه ابزار و وسیله‌ای شامل موبایل، لپ تاپ و آی پد (iPad) به دست آورند.

سازگاری با تغییرات

بر طبق Albiero، امروزه ارزش راه حل‌ها به توانایی آنها در سازگاری با تغییرات بستگی دارد. نقطۀ عطف نرم‌افزار و زیرساختار‌ها این است که بتوانند با گذشت زمان ارزش خود را ثابت کنند و خوب دوام بیاورند، چرا که سرمایه گذاری بالایی بر روی آنها صورت گرفته است.  

قانون سوخت با سولفورکمتر از نیم درصد آیمو قانون مهم جدیدی است که کمتر از پنج ماه دیگر درصنعت کشتیرانی الزامی خواهد شد. انتظارمی‌رود این امر هزینه‌های اضافی را برای مالکان به دلیل بالا رفتن قیمت‌های سوخت تحمیل کند. درحالی‌که بلاتکلیفی پیرامون دردسترس بودن سوخت‌های مخلوط و ترکیبی سازگار می‌تواند چالش اضافی را به وجود آورد.  

Albiero در پایان گفت: شرکت Singular Point درنظر دارد به کاربران کمک کند تا آنها بتوانند کارآمدترین و سرراست‌ترین موقعیت برای خریداری سوخت بانکر‌ها را شناسایی کنند. مصرف سوخت بانکر‌ها در سال ۲۰۲۰ میلادی قطعاً یک تأثیر حیاتی بر روی سودآوری سفر دریایی به همراه خواهد داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار