۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

فنّاوری جدید کرۀ جنوبی برای تشخیص محموله‌های کانتینری

فنّاوری جدید کرۀ جنوبی برای تشخیص محموله‌های کانتینری
کرۀ جنوبی با استفاده از فنّاوری جدیدی به نام LASE به سیستمی دست یافته که در آن با استفاده از اسکن لیزری سه بعدی محموله‌های داخل کانتینر را به درستی تشخیص داده، آنها را شمارش کرده و همچنین ایمنی درب کانتینر را کنترل کرده و آن را به صورت اتوماتیک جابه‌جا می‌کند.
کد خبر: ۸۴۶۵۰

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در این سیستم هنگامی که کانتینر از بدنۀ جرثقیل‌ها برای جابه‌جایی بالا کشیده می‌شود از یک صفحۀ اسکن لیزری عبور می‌کند و سیستم به ایمنی یا غیرایمنی بودن درب آن پی می‌برد.

این سیستم توسط شرکت PNC  در پایانۀ کانتینری بندر بوسان به بهره برداری رسیده و نتایج حاصله از آن رضایت طراحان و تولیدکنندگان آن را جلب کرده است.

"Jason Hwang" رئیس تیم مهندسی PNC در این زمینه گفت: همکاری بزرگی بین تولید کنندگان سیستم LASE  و PNC به وجود آمده که ما بسیار خوشحالیم از ایده‌های طراحان در استفاده از سنجش لیزری برای ایجاد یک پروژۀ مشترک استفاده کرده ایم.

وی یاد‌آور شد: چنین سیستمی در ناوگان حمل و نقل تازگی دارد و ما برای جلوگیری از خطرات ایمنی، از این سیستم استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: اسکنرهای لیزری این سیستم سه بعدی هستند و هنگامی که کانتینر از بدنۀ کامیون برای حمل به انبار و یا بارگیری بالا کشیده می‌شود از صفحۀ اسکن عبور کرده و نرم افزارهای این سیستم که مجهز به سیگنال‌های هشدار دهنده هستند نسبت به رویت نامرئی کانتینر فعال هستند .

وی در پایان گفت: این سیستم در ترمینال‌های خودکار کاربرد بسیار خوبی دارد که در آن ناظران و رانندگان جرثقیل‌ها نیاز‌ی به مشاهدۀ فرآیند ندارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار