۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹

ساخت تانکر با مخازن سوخت متانول در کره جنوبی

ساخت تانکر با مخازن سوخت متانول در کره جنوبی
دو تانکر جدید با مخازن سوخت متانول در شرکت Hyundai Mipo Dockyard ) HMD) کرۀ جنوبی ساخته می‌شود.
کد خبر: ۸۴۶۴۴
به گزارش گروه بین الملل مانا این دو تانکر که هرکدام ۴۹هزار DWT ظرفیت دارند به نام‌های  Mari Couva و Mari Kokako نام‌گذاری شده اند؛ که مراسم نام‌گذاری این تانکر‌ها در ۲۲ آگوست برگزار شد.

"Greg Dolan" مدیر عامل موسسه Methanol در زمینۀ ساخت این تانکر‌ها گفت که کشتی‌های جدید دارای موتور‌های کارآمد و قادر به انطباق با قوانین IMO هستند.

وی گفت: استفاده از سوخت متانول به عنوان سوخت مورد نیاز قانون ۲۰۲۰ صاحبان کشتی ها را بر آن می دارد تا بتوانند به پروژه‌های تحقیقات متعدد و انتخاب سوخت مناسب دست یابند.

وی یاد‌آور شد: انتخاب سوخت متانول نقطۀ عطفی در تاریخ سوخت‌های دریایی به شمار می‌رود که می‌تواند تمام نیاز‌های حمل و نقل دریایی را برای کاهش هرچه بیشتر کربن محقق کند.

وی افزود: سرمایه گذاری در این کشتی‌ها نمونۀ کاملی از روش‌های نوآورانه را برای بخش حمل و نقل دریایی رقم می‌زند. اتفاقی که در آینده مسلماً در اروپا، چین، سنگاپور و... پیگیری خواهد شد.

وی هدف از انتخاب سوخت متانول برای مصرف در تانکر‌ها را مقرون به صرفه بودن و سازگاری با محیط زیست اعلام کرد و گفت: این کشتی‌ها قبل از پایان سال ۲۰۱۹ میلادی به ناوگان حمل و نقل جهانی ملحق خواهند شد.

از سوی دیگر یکی از مسئولان شرکت هیوندای پیرامون ساخت مخازن سوخت متانول در این شرکت گفت: استفاده از متانول به عنوان سوخت مورد نیاز کشتی ها به سرمایه گذاری زیادی احتیاج ندارد به همین جهت این شرکت از ساخت مخازن متانول استقبال می‌کند، زیرا احساس می‌کند گامی را در راه حفظ محیط زیست برداشته است.

وی درپایان گفت: برای طراحی و ساخت مخازن مربوط به متانول این نفتکش‌ها ۵۰ هزار ساعت کار پیش بینی شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار