۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸

تداوم گرمای طاقت‌‌فرسا در مناطق ساحلی خوزستان/ خانه نشینی ساحل‌نشینان

تداوم گرمای طاقت‌فرسا و نفس‌گیر در مناطق ساحلی خوزستان سبب خانه نشینی ساکنان این مناطق و رکود اقتصادی در شهر‌های بندری خوزستان شده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۶۴۳
تداوم گرمای طاقت فرسا در مناطق ساحلی خوزستان /خانه نشینی ساحل نشینان
 
مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با تداوم حاکمیت الگوی تابستانه و استقرار سامانه گرم جنب حاره‌ای، شهر‌های ساحلی خوزستان در روز‌های پیشِ رو با آب و هوایی بسیار گرم و نفس‌گیر روبه‌رو خواهند بود.

محمد سبزه زاری افزود: براساس نقشه‌ها و مدل‌های خروجی  هواشناسی، در ساعات ظهر هوای شهر‌های آبادان، خرمشهر و ماهشهر از ۵۰ درجه سانتیگراد بالای صفر عبور خواهد کرد.

وی گفت: افزایش رطوبت به‌خصوص در ساعات اولیه صبح که ناشی از نسیم دریا به خشکی است و همچنین گرد و غبار محلی پدیدۀ غالب در مناطق ساحلی خوزستان است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: با وجود گرمای شدید و کم سابقه در مناطق ساحلی خوزستان، ولی شرایط جوی برای سفر‌های دریایی به آب‌های خلیج فارس برای شناور‌های صیادی و تجاری مناسب است.

دریانوردان خوزستانی در زمان گرمای شدید هوا ترجیح می‌دهند سفر‌های دریایی را متوقف کنند. با گرمای هوا، سفر‌های ساحل نشینان خوزستانی به مناطق خوش آب و هوای کشور رونق می‌گیرد.

در همین حال شرکت توزیع برق خوزستان از ساکنان مناطق ساحلی خوزستان خواست مصرف انرژی خود را با کاهش استفاده از وسایل برقی پرمصرف مدیریت کنند تا با قطعی برق مواجه نشوند.

سواحل خوزستان جزو مناطق بد آب و هوا با طبیعی خشن و کم باران است.

گرما در سواحل خوزستان از نیمه دوم اردیبهشت ماه شروع و تا اواخر پاییز با شدت و ضعف تداوم دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار