۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶

حرکت پرشتاب بازار چارتری کشتی های کانتینری

حرکت پرشتاب بازار چارتری کشتی های کانتینری
طی هفته گذشته، ظرفیت ناوگان کشتی‌های کانتینری بیکار روند کاهشی جزئی را به نمایش گذاشت.
کد خبر: ۸۴۶۲۸
به گزارش گروه بین الملل مانا موسسۀ آلفالاینر در تحلیل هفتگی خود نوشت: رسیدن ظرفیت ناوگان کشتی کانتینری بیکار به ۵۵۲ هزار و ۹۲۰ TEU درهفتۀ گذشته در مقایسه با ۵۶۴ هزار و ۱۱۲ TEU ظرفیت بیکار ثبت شده در اوایل ماه جاری، حکایت از آن دارد که ناوگان بیکار مسیر نزولی با شیب خفیف را در پیش گرفته است.  در حال حاضر ناوگان کانتینری بیکار سهم ۲.۴ درصد از کل ناوگان جهانی را به خود اختصاص می‌دهد.

برطبق داده‌های آلفالاینر، ۵۷ فروند کشتی کانتینری به اسکرابر مجهز شده اند و ۳۸ فروند دیگر در مرحلۀ مجهز شدن به اسکرابر در یارد‌ها قرار دارند. افزون بر این، ۴۴ فروند کشتی کانتینری جدید مجهز به اسکرابر تحویل مالکان داده شده است.

لازم به ذکر است: علی‌رغم تشدید جنگ تجاری بین پکن و واشنگتن و ابر‌هایی که آسمان دورنمای اقتصاد جهانی را تیره و تاریک کرده‌اند، فعالیت چارترینگ کانتینری با قدرت ادامه دارد و هیچ علائمی از فروکش کردن هیجان بازار دیده نمی‌شود. نکتۀ قابل توجه اینکه مقتضیات قانون ۲۰۲۰ آیمو یک محرک اصلی برای رونق بازار چارتری و تقاضای تناژ به شمار می‌آید و کمک می‌کند تا بازار از حرکت خود بازنایستد.

درادامۀ این گزارش آمده است: کشتیرانی OOCL هنگ کنگ سود خالص ۶۴ میلیون دلاری را در نیمۀ نخست سال جاری میلادی کسب کرد، درحالی‌که طی مدت مشابه سال گذشته، ضرر خالص ۷۷ میلیون دلاری را به ثبت رسانده بود.

کشتیرانی‌های هاپاگ لوید آلمان، APL (زیرمجموعۀ گروه کشتیرانی CMA CGM فرانسه)، مرسک دانمارک و هلدینگ کشتیرانی مشترک ONE ژاپن، خط سرویس‌دهی آسیای جنوب شرقی-استرالیای خود را از ماه اکتبر دوباره ساماندهی خواهند کرد.

 کشتیرانی‌های CMA CGM، کاسکوی چین و خط کشتیرانی NileDutch مستقر در روتردام هلند در مسیر تجاری دریای سیاه- مدیترانه- مراکش همکاری مشترکی را آغاز می‌کنند.

کشتیرانی اورگرین تایوان، کشتی کانتینری EVER BURLY نهمین کشتی از ۱۰ فروند کشتی با ظرفیت دو هزار و ۹۱۰ TEU را از کشتی‌سازی Imabari ژاپن تحویل گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار