۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱

صیادانی که با شوکر برقی صید می‌کردند بازداشت شدند

فرماندار شادگان از بازداشت ۱۲ صیاد غیرمجاز و فاقد پروانۀ صید که با الکتروشوکر برقی اقدام به صید ماهی در تالاب بین المللی شادگان می‌کردند خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۶۱۳

صیادانی که با شوکر برقی صید می‌کردند بازداشت شدند

سعید حاجیان در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این صیادان که با اقدامات مخرب زیست محیطی خود لطمات زیادی به ذخایر آبزیان منطقه وارد کردند پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

وی اظهار داشت: این صیادان متخلف و غیرمجاز با استفاده از الکتروشوکر ده‌ها هزار قطعه بچه ماهی را در تالاب شادگان از بین بردند.

فرماندار شادگان افزود: افراد سودجو به جای استفاده از تور و دیگر وسایل مجاز، برای سهولت در صید از شوک الکتریکی و شوکر برقی استفاده می‌کنند که این روش غیرقانونی علاوه بر تلف شدن گستردۀ آبزیان منجر به از بین رفتن فرصت‌های شغلی برای بسیاری از صیادان قانونمند و کاهش درآمد صیادان محلی می‌شود.

حاجیان به تخریب صورت گرفته از سوی برخی افراد متخلف در تالاب شادگان اشاره کرد و گفت: در شرایطی که تالاب بین المللی شادگان پس از سال‌ها خشکسالی سیراب شده و زندگی دوباره‌ای برای زیست بوم تالاب ایجاد شده است برخی افراد سودجو با باز کردن خروجی آب تالاب‌ اقدام به خشک کردن تالاب شادگان می‌کنند تا به صید پرندگان کمیابی که در تالاب زندگی می کنند اقدام نمایند.

چندی پیش نیز سرپرست شیلات خوزستان نسبت به تخریب حیات آبزیان در تالاب شادگان از طریق استفاده گسترده صیادان غیرمجاز از الکتروشوکرهای برق انتقاد کرد و خواستار شناسایی و برخورد با صیادان متخلف شده بود.

تالاب بین‌المللی شادگان با بیش از ۵۰۰ هزار هکتار وسعت در جنوب خوزستان قرار دارد. این تالاب بزرگ‌ترین تالاب ثبت شدۀ کشور در فهرست تالاب‌های بین المللی است. تالاب شادگان از طریق خورهای متعدد به خلیج‌فارس متصل می‌شود که با  آب‌ شیرین، لب‌شور و آب‌شور، محیطی مناسب برای زیست انواع آبزیان، پرندگان، جوندگان و حیوانات اهلی و وحشی است. 

این تالاب در آغاز فصل پاییز، شاهد ورود انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر از مناطق سردسیر سیبری، روسیه، آسیای میانه و مناطق داخلی ایران است. 

تالاب شادگان به دلیل هوای معتدل در فصل زمستان، محل زیست بیش از ۱۱۰ گونه گیاهی، ۱۷۴ گونه پرنده بومی و مهاجر شامل گیلانشاه و اردک مرمری، ۳۶ گونه پستاندار، سه گونه دوزیست و ۹ گونه خزنده است. 

تالاب بین‌المللی شادگان در ۱۰۵ کیلومتری جنوب اهواز قرار دارد و از شمال به شادگان، از جنوب به رودخانه بهمنشیر، از غرب به جاده دارخوین، آبادان و آب‌های خورموسی محدود می‌شود.       

 

ارسال نظرات

نظرات کاربران

ناشناس United States of America ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
0
0
برای چی چینی ها را دستگیر نمی‌کنید
آخرین اخبار