۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲

رشد ۴۳ درصدی صید میگوی دریایی در آب‌های خوزستان

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران از رشد ۴۳ درصدی صید میگوی دریایی در آب‌های استان خوزستان در مدت ۳۶ روز گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۴۶۰۸
رشد ۴۳ درصدی صید میگوی دریایی در آب‌های خوزستان
مختار آخوندی در گفتگو با خبرنگار مانا بیان داشت: امسال در مجموع حدود ۶۰۰ فروند قایق و لنج صیادی در فصل صید میگوی دریایی استان خوزستان به صید اشتغال دارند.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، گفت: صید میگوی دریایی در آب‌های استان خوزستان از ابتدای زمان صید تا کنون، ۶۹۰ تن اعلام شده است.
وی در ادامۀ  گفته‌های خود از رشد ۴۳ درصدی صید میگوی دریایی در آب‌های استان خوزستان در مدت ۳۶ روز گذشته خبر داد.
وی خاطرنشان ساخت: یکی از مهمترین دلایل رشد قابل توجه در صیدگاه‌های استان خوزستان، وقوع سیل در بهار و ورود آب شیرین بیشتر به داخل خلیج فارس بوده که باعث ایجاد شرایط رشد بهتر برای میگو‌ها شده است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه گونۀ قالب میگوی صید شده در آب‌های خوزستان، گونۀ میگوی سفید است، بیان داشت: از مجموع میگو‌های صید شده، ۷۱ درصد به میگوی سفید و ۱۵ درصد به میگوی ببری و ۱۴ درصد نیز به میگوی سرتیز اختصاص داشته است.
وی تصریح کرد: صید میگوی ببری که در مقایسه با گونه‌های سفید و سرتیز از کیفیت بیشتری برخوردار است در صیدگاه بحرگان که با بوشهر مشترک است، صورت می‌گیرد.
وی اذعان داشت: بر اساس آخرین اطلاعات اخذ شده، میانگین عمده فروشی قیمت میگو‌های خوزستان حدود ۵۰ هزار تومان اعلام شده است.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران تاکید کرد: بخش اعظم میگوی دریایی صید شده در خوزستان در بازار داخلی به فروش می‌رسد.
به گفتۀ مختاری، گونه میگوی ببری به دلیل ارزش غذایی، کیفیت و طعم و مزه، سرآمد سایر گونه‌های میگوی دریایی محسوب می‌شود که به همین خاطر از قیمت بالاتری در مقایسه با سایر گونه‌ها در بازار خرید و فروش برخوردار است.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، تأکید کرد: از آنجا که صید میگوی دریایی در خلیج فارس معمولاً ۴۵ روزه است، لذا انتظار می‌رود صید میگوی دریایی در آب‌های خوزستان امسال تا یازدهم شهریور ماه ادامه داشته باشد.
به گفته وی، شرایط ذخایر میگوی دریایی در آب‌های استان خوزستان به گونه‌ای است که امکان صید این گونه با ارزش دریایی، طی دو فصل برای صیادان این استان وجود خواهد داشت.                                                                         
وی در ادامه با اشاره به اینکه صید میگوی دریایی در استان خوزستان در طول سال دو مرتبه در فصل‌های تابستان و پاییز انجام می‌شود، اظهار کرد: صید پاییزه میگوی دریایی دراستان خوزستان همچون سال‌های گذشته پس از اعلام مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی از اوایل آبان ماه آغاز می شود.             
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران گفت: در راستای حفاظت از ذخایر میگوی دریایی خلیج فارس، مدت چهار سال است که صید صنعتی میگوی دریایی در خلیج فارس انجام نمی‌شود.                                                                                 
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران اذعان داشت: پیش از این ۱۱ فروند شناور صید صنعتی در آب‌های خلیج فارس به صید میگوی دریایی می‌پرداختند که به منظور حمایت از ناوگان خرد صیادی و حفاظت از ذخایر فعالیت آنها ممنوع شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار