۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹

افزایش 33 درصدی صید میگوی دریایی در بوشهر

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: پس از گذشت ۳۶ روز از زمان آغاز صید میگوی دریایی در آب‌های بوشهر، میزان صید به هزار و ۹۰ تن رسید.
کد خبر: ۸۴۶۰۶
افزایش 33 درصدی صید میگوی دریایی در بوشهر
 
مختار آخوندی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: صید میگوی دریایی در آب‌های بوشهر همچون سال‌های گذشته امسال نیز توسط صیادان این استان در حال انجام است.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه صید میگوی دریایی در آب‌های استان بوشهر از تاریخ سی ام تیر ماه آغاز شده است، بیان داشت: در این مدت ۷۶۰ فروند قایق و لنج صیادی به صید میگوی دریایی اشتغال دارند.

وی خاطرنشان ساخت: بر اساس آخرین آمار اخذ شده پس از گذشت ۳۶ روز از زمان آغاز صید میگوی دریایی در آب‌های بوشهر، میزان صید به هزار و ۹۰ تن رسید.

به گفتۀ این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، مقایسۀ صید انجام شده با مدت مشابه سال گذشته حاکی از رشد ۳۳ درصدی صید میگوی دریایی در آب‌های استان بوشهر است.

مختاری با تاکید بر اهمیت زیستگاه‌های میگوی دریایی در آب‌های خلیج فارس، اذعان داشت: البته این آمار در حالی است که سال گذشته وضعیت خوبی برای صید میگوی دریایی در بوشهر نبود.

وی در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر مقایسه میزان میگوی صید شده در ۳۶ روز اخیر با میانگین ۱۰ ساله صید میگو در همین مدت زمان حاکی از کاهش ۲۲ درصدی صید است.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، یادآور شد: از مجموع هزار و ۹۰ تن میگوی دریایی صید شده در آب‌های بوشهر، ۷۵ درصد به صید میگوی مرغوب ببری و ۲۵ درصد به صید میگوی سفید اختصاص داشته است.

وی همچنین در ادامه عنوان کرد: همچنین آمار اخذ شده حاکی از آن است که در محدوده‌های صید میگو در بوشهر، بیشترین حجم میگوی صید شده به ترتیب به بنادر جفره، دیر، شیف، دیلم، جلالی و عامری اختصاص داشته است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، یادآور شد: متوسط قیمت عمده فروشی میگو‌های صید شده در اسکله‌ها بین ۵۵ تا ۶۵ هزار تومان اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع ۴۰ روز صید، ۹۰۲ تن میگو در آب‌های استان بوشهر صید شده بود، یادآور شد: بر اساس مصوبه کمیته مدیریت صید که طبق اعلام نظر کارشناسان موسسۀ تحقیقات علوم شیلاتی صورت گرفته است، پایان زمان صید در آب‌های بوشهر امسال ۱۱ شهریور ماه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه صادرات میگوی دریایی صید شده در آب‌های بوشهر انجام نمی‌شود، گفت: به دلیل اینکه میزان صید رقم قابل توجهی نیست، صادرات انجام نمی‌شود و تمام صید صورت گرفته به مصرف جامعۀ محلی و یا استان‌های همجوار می‌رسد.

آخوندی اعلام کرد: امسال صیادان بوشهری در شهرستان‌های ساحلی در تمام صیدگاه‌های استان اقدام به صید میگوی دریایی کردند.

به گفتۀ این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، در راستای حفظ ذخایر آبزیان خلیج فارس، پنج زیستگاه مصنوعی و سه زیستگاه طبیعی در آب‌های بوشهر به عنوان مناطق ممنوعه صید میگوی دریایی مشخص شده‌اند.

مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه این مناطق جهت اطلاع صیادان در قالب آئین‌نامه به صیادان ابلاغ شده است، تأکید کرد: با صیادان متخلفی که برای صید به این مناطق مذکور وارد شوند، برخورد قانونی خواهد شد.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار