۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

بنیاد مستضعفان سرمایه گذار پروژه اتصال خط آهن منطقه آزاد اروند به بندر بصره

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: بنیاد مستضعفان به عنوان سرمایه گذار پروژه اتصال خط آهن منطقه آزاد اروند به بندر بصره تعیین شده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۵۹۷

بنیاد مستضعفان سرمایه گذار پروژه اتصال خط آهن منطقه آزاد اروند به بندر بصره

سعید رسولی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با تعیین سرمایه گذار این طرح عملیات اجرایی خط ریلی شلمچه در محدودۀ منطقه آزاد اروند به بصره در ماه‌های آینده شروع می شود.

وی اظهار داشت: طول مسیر ریلی شلمچه به بصره ۳۳ کیلومتر است که در این مسیر باید یک پل ۷۰۰ متری نیز ساخته شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: عملیات اجرایی این پروژه در مدت یک سال به اتمام خواهد رسید و مقصد نهایی این خط آهن اتصال به شهر لاذقیه در کشور سوریه است.

سعیدی اتصال خط آهن شلمچه - بصره را برای سه کشور ایران، عراق و سوریه دارای اهمیت استراتژیک توصیف کرد و افزود: با اجرای این طرح زائران عتبات عالیات از طریق راه آهن جابه‌جا می شوند و امکان ترانزایت کالا از بصره به بندر‌امام فراهم می شود.

همزمان با تکمیل ٣٣کیلومتر خط باقی مانده، خط آهن خرمشهر به خط آهن سراسری عراق متصل خواهد شد و از این مسیر جریان بزرگ تبادلات تجاری و جابه‌جایی مسافر از ایران تا خاورمیانه برقرار می شود.

پروژه اتصال راه‌آهن خرمشهر به شلمچه به طول ۱۷ کیلومتر در سال ۹۰ به بهره‌برداری رسید و ادامه آن تا بندر بصره به طول ٣٣ کیلومتر در خاک عراق باقی مانده که به دلایل مختلف از جمله یورش داعش به عراق در سال ۲۰۱۴ میلادی، این پروژه در داخل عراق با وقفه همراه شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار