۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
مدیرکل بنادر هرمزگان در گفتگو با مانا تشریح کرد:

جزییات ۱۵ طرح آمادۀ افتتاح در پایتخت دریایی ایران/ سهم قابل توجه سواحل مکران و جزیرۀ هرمز در هفته دولت

جزییات ۱۵ طرح آمادۀ افتتاح در پایتخت دریایی ایران/ سهم قابل توجه سواحل مکران و جزیرۀ هرمز در هفته دولت
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به تشریح جزئیاتی از میزان اشتغالزایی و سرمایه گذاری ۱۵طرح و پروژۀ آمادۀ افتتاح در پایتخت دریایی ایران به مناسبت هفته دولت سال ۹۸ پرداخت.
کد خبر: ۸۴۵۹۱

"اله مراد عفیفی پور" در گفتگو با خبرنگار مانا مجموع هزینۀ صرف‌ شده برای اجرای این 15 طرح سرمایه گذاری، عمرانی و فنی را مبلغی قریب به یک‌هزار و 240 میلیارد ریال اعلام کرد که به طور عمده از محل منابع داخلی سازمان بنادر و تعدادی از آنها نیز از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی تأمین مالی شده است.
وی هدف از اجرای این پروژه‌ها را افزایش سهم ایران از بازار دریایی منطقۀ خلیج فارس، توسعۀ نرم افزاری و سخت افزاری بنادر، ارتقاء کیفیت خدمات حوزه حمل‌و‌نقل دریایی استان هرمزگان و همچنین توجه به مناطق کمتر توسعه یافته به ویژه در جغرافیای سواحل مکران و جزایر خلیج فارس دانست.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: بهره برداری از این پروژه ها علاوه بر توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد ظرفیت های جدید در بنادر استان، برای شماری بالغ بر 400 نفر اشتغالزایی مستقیم به دنبال دارد که اولویت جذب نیروی انسانی با نیروهای ماندگار، بومی و ساکن در مناطق مختلف پایتخت دریایی ایران است.
عفیفی پور خاطرنشان کرد: اغلب این طرح ها در شهرستان های بندرعباس، سیریک و میناب عملیاتی شده است به گونه ای که سهم اقدامات صورت گرفته به منظور رونق معیشت ساحل‌نشینان و توسعه زیرساخت های بنادر کوچک در سواحل مکران و جزیرۀ هرمز در هفته دولت امسال بسیار چشمگیر است. 
وی با برشمردن تعدادی از پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت سال 98 اظهارداشت: بهره برداری از دو سایت نگهداری فرآورده های نفتی در بندر خلیج فارس، احداث پایانۀ لجستیک کالا و کانتینر و همچنین ترمینال کالاهای ترانزیتی و صادراتی در بندر شهید رجایی، ایجاد سایبان برای بندرگاه جزیرۀ رنگین کمانی هرمز در این فهرست قرار دارد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: علاوه بر این، ساخت و نصب چندین فروند اسکلۀ شناور گردشگری و رمپ فلزی چند منظوره در مناطق مختلف استان با تکیه بر توان و دانش فنی متخصصان ایرانی از جمله دیگر طرح‌های مهمی است که با حضور مسئولین در ایام هفته دولت امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار