۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
مدیرکل گمرک بوشهر:

۱۱.۵ میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد

مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به صادرات کالا گفت: در پنج ماه نخست امسال ۱۱.۵ میلیون تن کالا به ارزش ۴.۷ میلیارد دلار از گمرکات استان صادر شد.
کد خبر: ۸۴۵۹۰
۱۱.۵ میلیون تن کالا از گمرکات ۱۴ گانه استان بوشهر صادر شد
بهروز قره‌بیگی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر از فعالیت ۱۴ گمرک در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: با تجهیز گمرکات استان بوشهر به سامانۀ جامع گمرکی روند ترخیص کالا در صادرات و واردات کالا تسریع یافته است.

وی از افزایش صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در پنج ماهه نخست امسال افزون بر ۱۱.۵ میلیون تن کالا با ارزش بیش از ۴.۷ میلیارد دلار از گمرکات استان صادر شد.

ناظر گمرکات استان بوشهر به میزان کل صادرات بدون احتساب میعانات گازی اشاره کرد و افزود: میزان کل صادرات بدون احتساب میعانات گازی استان حدود ۱۰.۶ میلیون تن کالا به ارزش بیش از سه میلیارد ۵۴۰ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۶ درصد افزایش یافته است.

قره‌بیگی بیان کرد: عمده کالا‌های صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، انواع آبزیان و سبزیجات و صیفی‌جات بوده است.

مدیرکل گمرکات استان بوشهر تصریح کرد: کشور‌های چین، امارات متحدۀعربی، کرۀ جنوبی، هند، برزیل، قطر، پاکستان، عراق مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات استان بوشهر بوده‌اند.

ناظر گمرکات استان بوشهر به واردات کالا به گمرکات استان پرداخت و خاطرنشان کرد: بیش از ۱۸۰ هزار تن کالا به ارزش حدود ۴۳۰ میلیون دلار در پنج ماه نخست امسال وارد گمرکات استان بوشهر و ترخیص شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۳۹ و از نظر ارزشی ۴۴ درصد کاهش دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار