۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳

آغاز ۵۳ پروژه در منطقه آزاد انزلی همزمان با هفته دولت

آغاز ۵۳ پروژه در منطقه آزاد انزلی همزمان با هفته دولت
۵۳ پروژه بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد انزلی با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۵۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی مستقیم برای ۸۹۱ نفر در منطقه آزاد انزلی افتتاح و عملیات احداث آنها آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۴۵۸۷

به گزارش مانا، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و بزرگداشت هفتۀ دولت با بیان اینکه همزمان با هفته دولت، شاهد افتتاح و آغاز عملیات احداث ۵۳ پروژه زیرساختی، عمران روستایی، گردشگری و سرمایه گذاری بخش خصوصی با هزینۀ بالغ بر ۳۵۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی مستقیم برای ۸۹۱ نفر در سطح منطقه خواهیم بود، اظهار داشت: پروژه‌های غیر‌صنعتی که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، طی هفتۀ دولت در این منطقه مورد بهره برداری قرار می گیرند مشتمل بر هشت پروژه و با سرمایه‌گذاری نزدیک به ۱۴۷۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی مستقیم برای ۱۷۹ نفر است.

دکتر رضا مسرور اضافه کرد: در این ایام مبارک ۱۲ کندوی سیلوی غلات با ظرفیت ۴۵ هزار تن، سه دستگاه مخزن روغن به ظرفیت ۱۶۵۰۰ متر‌مکعب، مدرسۀ تخصصی بادبانی، یک واحد فروشگاهی، مجتمع اقامتی و مسکونی، راه اندازی خط تفریحی و مسافری از منطقه آزاد انزلی به شهر انزلی و شرکت خدمات فنّاوری اطلاعات در زمینۀ کسب و کار نوین، مورد بهره برداری قرار می گیرند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ارتباط با پروژه های سرمایه گذاری صنعتی بخش خصوصی که در این هفته مبارک، به صورت رسمی در مدار تولید قرار می گیرند گفت: ۱۰ طرح صنعتی با سرمایه گذاری ۶۵۳ میلیارد ریالی بخش خصوصی در شهرک های صنعتی منطقه به صورت رسمی در مدار تولید قرار می گیرند، طرح هایی که زمینۀ اشتغالزایی مستقیم برای ۱۴۶ نفر را فرآهم نموده اند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: در این میان شروع به کار رسمی نیروگاه تولید برق مقیاس کوچک(CHP) با سرمایه گذاری ۹ میلیون یورویی و ۴۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی، حائز اهمیت است.

وی افزایش ظرفیت های اشتغالزایی برای ساکنین بومی منطقه را جزء اولویت های سازمان متبوع خود در قبال پروژه های سازمانی و بخش خصوصی عنوان کرد و حوزه‌های فعالیت این طرح‌های تولیدی-صنعتی را نیروگاه تولید برق مقیاس کوچک، تولید مواد‌ شیمایی، پوشاک، دوربین مدار‌ بسته، محصولات آرایشی و بهداشتی، تولید انواع ورق های فرم دهی شده، روکش درب، جلیقۀ نجات و انواع مصنوعات خانگی اعلام کرد.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه در راستای اجرای مسئولیت های اجتماعی نسبت به جوامع محلی از سوی سازمان و در جهت ارتقاء کیفی استانداردهای زندگی در روستاهای منطقه، ۲۱ پروژه عمران روستایی با صرف هزینه بالغ بر ۲۳ میلیارد ریالی از محل منابع این سازمان در سطح منطقه افتتاح می شوند، افزود: از سوی دیگر ۳ پروژه خدمات نرم افزاری و سخت افزای بندری با مجموع سرمایه گذاری ۸ میلیارد ریالی از سوی این سازمان، افتتاح می شوند.

وی با بیان اینکه منظرگاه ساحلی منطقه، پروژه های فناوری اطلاعات و مسکن مددجویان کمیته امداد به مناسبت این هفته از محل منابع داخلی و درآمدی این سازمان مورد بهره برداری قرار می گیرند، اضافه کرد: دانشکده فنی و حرفه ایی نیز با هزینه ۳۲ میلیارد ریالی وزارت علوم به صورت رسمی شروع به کار می کند.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تعداد پروژه هایی که عملیات اجرایی آنها از سوی بخش خصوصی در هفته دولت آغاز می شود را ۶ طرح سرمایه گذاری با میزان سرمایه گذاری ۱۳۱۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۵۶۶ نفر بیان کرد و گفت: عملیات احداث ۲ باب انبار سرپوشیده به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع و ۴ دستگاه مخزن به ظرفیت ۲۸۰۰۰ مترمربع در پسکرانه مجتمع بندری کاسپین و ۴ واحد تولیدی پوشاک نیز در این هفته آغاز می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار