۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴

تجهیز بزرگترین کشتی کانتینری جهان به اسکرابر هیبریدی

تجهیز بزرگترین کشتی کانتینری جهان به اسکرابر هیبریدی
بزرگترین کشتی کانتینری جهان که چندی پیش از کانال سوئز عبور کرد و در حال حاضر به سمت اروپا در حرکت است، به اسکرابر هیبریدی مجهز بوده و قابلیت استفاده از گاز LNG را هم دارد.
کد خبر: ۸۴۵۷۴
به گزارش گروه بین الملل مانا، یکی از مسئولان شرکت MSC  سوئیس در این زمینه گفت: این کشتی ظرفیت ۲۳ هزار TEU کانتینر را دارد و مجهز به  اسکرابر هیبریدی است. همچنین با قوانین زیست‌محیطی تطابق کامل دارد و به عنوان یک کشتی دوستدار محیط زیست در تمام دنیا شناخته می‌شود.

بر اساس این گزارش این کشتی که در نوع خود منحصر به‌فرد است دارای دو هزار کانتینر یخچال‌دار است که مواد غذایی و نوشیدنی دارویی را در کنار سایر محموله‌ها حمل می‌کند.

 این کشتی اخیراً به شبکۀ حمل و نقل شرکت کشتیرانی MSC ملحق شده تا رکورد تازه‌ای را در بین کشتی‌های کانتینری ایجاد کرده به گونه‌ای که از هم اکنون قوانین مربوط به ۲۰۲۰ را به منظور کاهش میزان سولفور در سوخت رعایت می‌کند.

MSC اعلام کرده تعداد ۱۰ فروند کشتی از همین نوع را به کارخانجات کره‌جنوبی سفارش داده است به گفتۀ یکی از مسئولان MSC این کشتی با یک نوع مهندسی نوآورانه ساخته شده که طیف گسترده‌ای از مسائل زیست محیطی، ثبات، ایمنی، بهره وری انرژی و مصرف سوخت کمتر در آن کاملاً رعایت شده است.

این کشتی علاوه بر استفاده از سوخت کم سولفور می‌تواند از گاز LNG  نیز استفاده کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار