۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

۱۲۲ کشور به مسیر یک کمربند یک راه پیوستند

۱۲۲ کشور به مسیر یک کمربند یک راه پیوستند
دولت چین اعلام کرد تا کنون ۱۲۲ کشور و ۲۹ سازمان بین‌المللی با امضای قراردادی آمادگی خود را برای استفاده از مسیر یک کمربند و یک راه (جاده جدید ابریشم) اعلام کردند.
کد خبر: ۸۴۵۷۳
به گزارش گروه بین الملل مانا، بر اساس گزارشی که از سوی دولت چین منتشر شده قرار است کشور‌هایی که به توافق با چین دست یافته‌اند ضمن استفاده از امکاناتی که این مسیر در اختیار آنان قرار می‌دهد از معافیت‌های گمرکی و مالیاتی استفاده کنند.

بر اساس این گزارش در سال گذشته کشور‌هایی که نسبت به انعقاد قرارداد با چین اقدام کرده بودند مبادرت به سرمایه گذاری ۲۹ میلیارد دلاری کرده‌اند.

در این میان بهره برداری آزمایشی از تجارت الکترونیکی مرزی در ۳۵ منطقه و ۲۳ بسته سرمایه گذاری خارجی انجام گرفته است.

گزارش‌های منتشر شده حاکی است ایجاد ۲۳ سکوی بین‌المللی و پارک‌های صنعتی با کشور‌هایی نظیر آفریقای جنوبی، ویتنام، فیلیپین، جمهوری آذربایجان و... از جمله برنامه‌های چین برای احداث این جاده در سال ۲۰۱۸ به شمار می‌رود.

در این میان حجم تجارت در مسیر یک کمربند و یک راه در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل از آن ۱۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

"Derek Lai" یکی از مسئولان پروژۀ بزرگ یک کمربند و یک راه در این زمینه توضیح داد جابه‌جایی صنایع کلیدی به خصوص محصولات کشاورزی و فنّاوری اطلاعات و انرژی در مسیر جادۀ ابریشم جدید پیش‌بینی شده و کشور‌های مختلفی آمادگی خود را برای همکاری با ما اعلام کرده‌اند.

وی در پایان گفت: بانک جهانی، صندوق بین‌المللی پول و وزارت بازرگانی چین از احداث این جاده به شدت حمایت می‌کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار