۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲

نجات جان ۶ دریانورد در آب‌های شمال خلیج فارس

نجات جان ۶ دریانورد در آب‌های شمال خلیج فارس
۶ نفر خدمه یک فروند موتور لنج که بر اثر آتش سوزی دچار وضعیت اضطرار و در آب‌های اطراف چاه‌های نوروز سرگردان شده بودند، با همکاری مرکز جستجو و نجات بندر امام خمینی نجات یافته و به آغوش خانواده بازگشتند.
کد خبر: ۸۴۵۷۰
به گزارش مانا، امین موسی پور معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انجام موفقیت‌آمیز عملیات جستجو و نجات دریایی خدمۀ یک فروند لنج تجاری که اواخر مردادماه از مبدأ کشور کویت عازم بندر گناوه بوده، گفت: علی‌رغم دریافت اطلاعات ناقص از موقعیت و وضعیت شناور حادثه دیده، مرکز جستجو و نجات دریایی(MRCC) بندرامام خمینی سریعاً با موقعیت یابی بر روی نقشه، محتمل‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه را حوالی چاه‌های نفتی نوروز شناسایی کرده و  شناور تندرو ناجی ۷ را به سوی منطقه گسیل داشت.
وی در ادامه افزود:  شناور ناجی ۷  با همکاری تیمی مراکز جستجو و نجات محلی و یک شناور نظامی که در آن حوالی در حال تردد بود، دریانوردان را از سرگردانی نجات داده و به خشکی انتقال داد.   
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تا کنون حدود ۱۰ مورد عملیات جستجو و نجات توسط مرکز MRCC بندر امام خمینی با موفقیت انجام شده است.  
درﯾﺎﻧﻮردان و ﮔﺮدﺷﮕﺮان درﯾﺎﯾﯽ، ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺷﺮاﯾﻂ اﺿﻄﺮار را ﺑﻪ ﺷﻤﺎره ﺗﻤﺎس۱۵۵۰ مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) اطلاع دهند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار