۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸

افزایش ۶۰ درصدی ترانزیت فرآورده‌های نفتی

افزایش ۶۰ درصدی ترانزیت فرآورده‌های نفتی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ترابری دریایی بالغ بر هفت میلیون و ۱۸۹ هزار نفر سفر در پایانه های مسافری دریایی این استان و رشد عملیات صادراتی و ترانزیت نفتی و غیرنفتی طی چهار ماهه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۴۵۶۳

به گزارش مانا "اله مراد عفیفی پور" با تشریح گزارشی از عملکرد مجموعه ۷۱ بندر استان هرمزگان در چهار ماه نخست سال ۹۸، اظهار داشت: از مجموع ۳۴ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۶۳۸ تن کالای جابه‌جا شده در این بنادر، ۲۳ میلیون و ۱۳۵هزار تن مربوط به کالاهای غیر نفتی با رشد هفت درصدی و ۱۱میلیون و ۱۱۱ هزار تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

رشد ۱۱,۴ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی

وی حجم صادرات غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان را ۱۴ میلیون و ۱۶۴ هزار و ۷۹۴ تن با رشد ۱۱,۴ درصدی اعلام کرد و افزود: از آغاز سال ۹۸ تا ابتدای مردادماه جاری، یک میلیون و ۲۶۳ هزار و ۸۰۴ تن از این کالاها، با رشد مثبت ۲۵ درصدی ترانشیپ و یک میلیون و ۲۸۶ هزار تن نیز ترانزیت شد.

عفیفی پور از کابوتاژ (کران بری) دو میلیون و ۹۱۵ هزار و ۲۸۰ تن با افزایش ۹ درصدی و همچنین واردات سه میلیون و ۱۹۳ هزار و ۴۹۸ تن کالای غیرنفتی با افزایش ۱۵ درصدی در بنادر این استان خبر داد.

ترانزیت فرآورده نفتی ۶۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم صادرات فرآورده های نفتی در بنادر این استان را چهار میلیون و ۱۵۸  هزار و ۲۹۴ تن اعلام کرد و گفت: طی مدت یاد شده، ۲۴هزار و ۶۲۳ تن، با افزایش چشم‌گیر ۶۰ درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، ترانزیت و شش میلیون و ۹۲۸ هزار تن، کابوتاژ شد که در این بخش رشد ۹درصدی به ثبت رسید.

۵۴۱ هزار TEU کانتینر تخلیه و بارگیری شد

وی اظهار داشت: در دوره زمانی چهار ماهه نخست سال جاری، ۵۴۱ هزار و ۶۹ TEU کانتینر (هر تی.ای. یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در مجموعه بنادر بازرگانی این استان تخلیه و بارگیری شد .

عفیفی پور در بخش دیگری از اظهاراتش، هرمزگان را پایتخت مسافرت های دریایی ایران توصیف کرد و گفت: از آغاز امسال تا ابتدای مرداد ماه جاری که یک دورۀ زمانی چهار ماهه را شامل می شود، ترابری هفت میلیون و ۱۸۹ هزار و ۹۰۱ نفر سفر در بنادر و پایانه های مسافری دریایی این استان به ثبت رسید.

تردد ۲۸ هزار فروند شناور به بنادر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از پهلوگیری ۲۸ هزار و ۴۲۰ فروند شناور در بنادر این استان خبر داد و گفت: از این رقم، یک‌هزار و ۸۱۲ فروند شامل کشتی های بالای هزار تن و ۲۶ هزار و ۶۰۸ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار