۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰

رونق گردشگری تابستانی در سواحل گیلان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از رونق گردشگری در نوار ساحلی استان طی تعطیلات تابستان خبر داد و گفت: از ابتدای سال تا کنون ۲۸ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۵۳۹ نفر گردشگر به گیلان سفر کرده اند.
کد خبر: ۸۴۵۴۵

رونق گردشگری تابستانی در سواحل گیلان

شهرود امیرانتخابی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: استان گیلان به دلیل برخورداری از موهبت دریا، سواحل زیبا و جنگل همواره به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری کشور به ویژه در ایام تعطیلات مطرح است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، بیان داشت: استان گیلان علاوه بر جاذبه‌های طبیعی از وجود آثار تاریخی و فرهنگی بسیار متنوعی برخوردار است که طی سال‌های اخیر به شدت مورد توجه گردشگران ورودی به استان گیلان قرار گرفته است.

وی همچنین به وجود جاذبۀ تالاب بین المللی انزلی به عنوان یکی ازمهمترین جاذبه‌های استان گیلان اشاره کرد و گفت: این تالاب از اهمیت بسیار زیادی برای گردشگران برخوردار است و همواره در فصل تابستان گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

این مقام مسئول در استان گیلان در ادامه از رونق گردشگری در نوار ساحلی استان طی تعطیلات تابستانی خبر داد و اذعان داشت: بر اساس آمار اخذ شده، از ابتدای سال تا کنون 28 میلیون و 431 هزار و 539 نفر گردشگر به گیلان سفر کرده اند.

وی همچنین تعداد خودروهایی که طی چهار ماهه نخست امسال وارد استان شدن را 6 میلیون و 71 هزار و 202 خودرو اعلام کرد.

امیرانتخابی یادآور شد: همچنین مسافران اقامت کننده در مراکز اقامتی ثابت و موقت در استان تعداد 14 میلیون و 540 هزار و 299 نفر شب اعلام شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، اذعان داشت: پیش بینی می شود روند ورود چشمگیر گردشگران به نوار ساحلی استان گیلان تا پایان شهریور ماه و قبل از شروع سال تحصیلی همچنان ادامه داشته باشد.

این مقام مسئول در استان گیلان در ادامه به فعالیت طرح های ساماندهی دریا در نوار ساحلی استان در ایام تعطیلات تابستان جهت ایجاد شرایط مناسب برای شنای گردشگران خبر داد و بیان داشت: این طرح‌ها با مدیریت بخش خصوصی و تحت نظارت استانداری اداره می شوند.

وی در ادامه گفته‌های خود به نقش مهم طرح‌های ساماندهی دریا در حفظ امنیت جانی گردشگران اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در طرح‌های ساماندهی دریای استان گیلان، ناجیان غریق نیز جهت انجام خدمات احتمالی امداد و نجات به گردشگران حضور دارند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت شنای گردشگران در طرح های ساماندهی دریا از گردشگران خواست از شنا کردن در مناطق خطرآفرین و مناطقی که ناجیان غریق حضور ندارند، به طور جد خودداری کنند تا سفر خاطره انگیزی را با خود به ارمغان برند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، بیان داشت: هر ساله تصمیمات بسیار خوبی جهت ارتقای کمی و کیفی طرح های ساماندهی دریای استان گیلان جهت افزایش خدمات رسانی مناسب به گردشگران اخذ می‌شود.

امیر انتخابی اظهار امیدواری کرد: با افزایش حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بتوانیم امکانات و زیرساخت‌های گردشگری دریایی و ساحلی را در نوار ساحلی استان گسترش دهیم .

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار