۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶

افزایش ۹۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به سواحل گیلان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از افزایش ۹۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به سواحل استان گیلان خبر داد.
کد خبر: ۸۴۵۴۴
افزایش ۹۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به سواحل گیلان
 
شهرود امیر‌انتخابی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار اخذ شده، تعداد اتباع خارجی ورودی به استان از مرز زمینی آستارا و مرز هوایی فرودگاه بین المللی سردارجنگل طی چهار ماهه نخست امسال، تعداد ۲۸۲ هزار و ۸۱۵ نفر بوده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، بیان داشت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۹۱.۷۲ درصدی در خصوص میزان گردشگران خارجی ورودی به استان گیلان حکایت دارد.

به گفته وی، مسافران خارجی اقامت کننده در مراکز اقامتی تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طی چهار ماهه نخست امسال تعداد ۱۹ هزار و ۶۳۷ نفر بوده است.

این مقام مسئول در استان گیلان، اذعان داشت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۷.۸۶ درصدی، برخوردار بوده است.

وی خاطرنشان ساخت: از جمله مهمترین اهداف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در راستای رونق هر چه بیشتر گردشگری استان، توجه ویژه به فراهم ساختن زیرساخت‌ها و شرایط لازم جهت افزایش ورود هر چه بیشتر گردشگران خارجی به استان است.

این مقام مسئول در استان گیلان، یادآور شد: در این راستا یکی از مهمترین اقدامات در حال انجام، تلاش جهت ثبت جهانی آثار تاریخی، ملموس و ناملوس استان گیلان در فهرست میراث جهانی یونسکو است تا به این ترتیب استان گیلان در سطح جهانی شناخته شود.

به گفته وی، در این صورت شاهد افزایش ورود گردشگران خارجی به استان گیلان جهت بازدید از آثار ثبت شده جهانی خواهیم بود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، افزود: در همین راستا ثبت جهانی روستای قاسم آباد با محوریت صنایع دستی از مدت‌ها پیش در دستور کار ادارۀ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پرونده این روستا به دلیل قدمت طولانی در زمینه صنعت چادر‌شب بافی، تهیه شده که امیدواریم اوایل پاییز امسال شاهد ثبت جهانی این روستا در استان گیلان باشیم.

امیر انتخابی همچنین از انجام برنامه ریزی‌های جامع جهت ثبت جهانی روستای تاریخی ماسوله خبر داد و بیان داشت: روستای تاریخی ماسوله با قدمت تاریخی هزاران ساله و ویژگی‌های منحصر به فرد از پتاسیل بسیار خوبی برای ثبت جهانی برخوردار است.

به گفته وی، هم اکنون پرونده روستای تاریخی ماسوله جهت آماده شدن برای ارسال به یونسکو برای ثبت در فهرست میراث جهانی توسط  کارشناسان ادارۀ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در دست تهیه است.

این مقام مسئول در استان گیلان، اظهار امیدواری کرد: با ثبت جهانی روستای قاسم آباد و روستای ماسوله در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تبلیغات جهانی برای ورود گردشگران خارجی از سراسر دنیا به استان گیلان و به دنبال آن رونق هر‌چه بیشتر گردشگری دراین استان باشیم.

به گفتۀ مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، ورود گردشگران خارجی به استان گیلان باعث رونق هر‌چه بیشتر توریسم دریایی در استان خواهد شد که این امر مستلزم افزایش ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جهت ایجاد زیرساخت‌های مرتبط با توریسم دریایی خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار