۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
وزیر راه و شهرسازی:

توان داخلی در بخش دریایی حمایت می شود

توان داخلی در بخش دریایی حمایت می شود
وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر با توان داخل حرکت کنیم قطعاً می‌توانیم سهم بزرگتری را در حوزه دریایی و اقتصاد کشور ایجاد کنیم.
کد خبر: ۸۴۵۴۳

به گزارش خبرنگار مانا، محمد اسلامی که در همایش گرامی‌داشت روز دریانورد و روز جهانی دریانوردی سخن می‌گفت ضمن تبریک روز دریانورد و روز جهانی دریانوردی به دریانوردان ایرانی اظهار کرد: این روز بهانه‌ای مقتضی است تا جلوه قدرت جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریا به نمایش گذاشته شود.

وی روز دریانوردی را فرصتی برای طرح اهداف، مطالبات و انتظارات این قشر دانست تا مؤثرتر از همیشه در جهت رفع مشکلات آنها اقدام شود.

اسلامی در ادامه اظهارات خود به موضوع تحریم‌های ظالمانه پرداخت و گفت: دشمن از بدو پیروزی انقلاب تاکنون همواره یک هدف داشته و آن عدم اجازه برای موفقیت انقلاب اسلامی بوده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: آنها برای دستیابی به این هدف از ابزارهای مختلفی استفاده کرده‌اند که امروزه تحریم مهم‌ترین و پیچیده‌ترین آنهاست.

عضو دولت دوازدهم تأکید کرد: خوشبختانه امروز در اوج اقتدار هستیم و مسیر انقلاب مسیر پیشرفت، سربلندی و عزت است.

اسلامی با بیان اینکه انسجام، باور و همبستگی ما ایجاب می‌کند حرکت مقتدرانه خود را جهت تبدیل به یک قدرت دریایی همه‌جانبه با قدرت ادامه دهیم، تصریح کرد: باید شعار "ناوگان ایرانی دریانوردان ایرانی" را با حداکثر اقتدار به ثبت برسانیم.

وی ضمن انتقاد از عدم توجه کافی به ظرفیت‌های داخلی خاطرنشان کرد: متأسفانه با کم‌کاری از توانایی‌های جوانان ایرانی غفلت کرده‌ایم و با عدم باور به ساخت داخل سهم بازار خود را به دست دیگران سپرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اگر با توان داخل حرکت کنیم قطعاً می‌توانیم سهم بزرگ‌تری را در حوزه دریایی و اقتصاد کشور ایجاد کنیم.

وی تأکید کرد: در حوزه دریایی با اتصال به دریاهای آزاد و البته دریای خزر می‌توانیم مشاغل متعددی را خلق کنیم و در جهت رونق اقتصادی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی از امکانات خود برای ساخت ناوگان در داخل کشور پشتیبانی کرده است، افزود: امیدواریم صنایعی که این تعهدات را برعهده گرفته‌اند طبق زمان‌بندی عمل کنند تا سفارش‌دهندگان با امید به سفارشات خود ادامه دهند.

اسلامی در پایان تأکید کرد: امروز با ناوگان بزرگ خود دسترسی به منابع و بازار و نیروی جوان مستعد در حوزه دریا فرصت‌های بی‌شماری را می‌توانیم با همگرایی خلق کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار