۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

ایران تأمین کننده امنیت خلیج فارس است

ایران تأمین کننده امنیت خلیج فارس است
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران پرچمدار امنیت خلیج فارس است.
کد خبر: ۸۴۵۴۰

به گزارش خبرنگار مانا، سردار علیرضا تنگسیری که در همایش گرامی‌داشت روز دریانورد و روز جهانی دریانوردی سخن می‌گفت با اشاره به سابقه طولانی حضور استعمارگران در‌ خلیج فارس، آن را نشانه جایگاه راهبردی این آبراهه بین المللی ارزیابی کرد و گفت: همواره به همسایگان گوشزد کرده ایم که حضور بیگانگان ناامنی و بی ثباتی در منطقه خلیج فارس را به دنبال دارد.
وی با تاکید بر اینکه ایران طولانی‌ترین مرز را در خلیج فارس دارد و جزایر راهبردی آن را در اختیار دارد، تصریح کرد: بارها به کشورهای همسایه پیام صلح‌ و دوستی و ثبات و امنیت را ارسال‌کرده ایم.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان اینکه معتقدیم هفت کشور همسایه خلیج فارس بعلاوه ایران، می‌توانند امنیت منطقه را تامین کنند، افزود: ایران پرچمدار امنیت خلیج فارس است و قادر است با همگرایی این‌ امنیت را عمق ببخشد.
سردار تنگسیری با تاکید بر اینکه بیگانگان و دشمنان اسلام و مسلمین در منطقه حضور دارند، خاطر نشان کرد: امنیت خلیج فارس را تنها کشورهای منطقه می‌توانند تأمین کنند.
وی رویکرد جمهوری اسلامی ایران را صلح و دوستی برای تمامی همسایگان اعلام کرد و گفت: ایران هرگز به دنبال کشورگشایی نبوده و نیست و در این روز دریانوردی پیام صلح و دوستی در تمام دریاها را به تمام جهان ارسال می‌کند.
سردار تنگسیری با اشاره به هدایت نیروی دریایی سپاه و ارتش از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: این دو نیرو دوشادوش یکدیگر ایستاده اند و عزت و اقتدار ایران اسلامی را در خلیج فارس به ظهور و بروز می رسانند.
فرمانده نیروی دریای سپاه با تاکید بر اینکه قطعا از منافع جمهوری اسلامی ایران در دریاها نمی‌گذریم، تصریح کرد: با عزت در مقابل دشمنان ایستاده ایم.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران در پهنۀ بین‌المللی حضور مقتدرانه دارد که این حاصل مواجهه ملت بزرگ ایران با استکبار جهانی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار