۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر:

صید میگو در بوشهر ۲۷ درصد افزایش یافت

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با اشاره به صید ۸۱۰ تن میگو در آب‌های استان بوشهر گفت: این میزان صید در ۲۵ روز نخست صید محقق شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۸۴۵۳۲
صید میگو در آب‌های استان بوشهر ۲۷ درصد افزایش یافت
منصور پاپری در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به مشارکت افزون بر ۶۰۰ شناور در صید میگو در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر اظهار داشت: صید میگو از ۳۰ تیر برای قایق‌ها و از اول مرداد برای لنج‌ها در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر آغاز شده است.
وی با بیان اینکه قایق‌ها مجوز ۲۴ ساعته برای صید میگو دریافت می‌کنند خاطر نشان کرد:  قایق‌ها در هر روز تلاش صیادی، بین ۳۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم  میگو صید می‌کنند که میزان صید قایق‌ها در مناطق مسیر دریایی بندر دیّر منطقه مطاف بیشتر است.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: از آغاز فصل صید میگو تاکنون صیادان استان ۸۱۰ تن میگو صید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۲۷ درصدی داشته است.
پاپری، با اشاره به اینکه ۴۷ درصد شناور‌های صیادی استان در شهرستان بوشهر هستند افزود: بیشترین صید میگو به میزان ۴۵۰ تن در منطقه مطاف و کلات روبه‌روی تنگستان بوده است.
وی، دلیل افزایش جمعیت و پراکندگی میگو را شرایط جوی و آب و هوایی عنوان کرد و دربارۀ زمان پایان صید میگو نیز گفت: تا زمانی که میانگین صید روزانه لنج‌های صیادی به زیر ۴۰ کیلوگرم برسد صید ادامه دارد.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر خاطرنشان کرد: در برخی سال‌ها مدت زمان صید ۵۰ روزه و برخی سال‌ها هم به دلیل جمعیت کم میگو ۲۲ روزه بوده است که امسال فصل صید احتمالا  ۴۵ روز باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار