۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸

تلاش‌های منفعت‌ طلبانه امارات برای تبدیل شدن به قطب دریایی منطقه

تلاش‌های منفعت‌ طلبانه امارات برای تبدیل شدن به قطب دریایی منطقه
امارات با سرمایه گذاری‌های بیش از حد در زمینۀ احداث ترمینال، بنادر، اسکله و تخلیه و بارگیری تلاش می‌کند با اقدامات منفعت طلبانه به قطب دریایی منطقه تبدیل شود.
کد خبر: ۸۴۵۳۱
به گزارش گروه بین الملل مانا، "Mark Venables" روزنامه‌نگار با سابقه که اخیراً از امارات بازدید کرده بود در این زمینه نوشت حضور بسیاری از اقتصاد‌های پردرآمد جهان در دبی باعث افزایش شاخص‌های صنعت حمل و نقل دریایی در این کشور کوچک شده است.
به گفته وی این کشور در صدد است از رتبۀ نهم که در حال حاضر در آن قرار دارد تا سال ۲۰۲۴ در سطح مهم‌ترین مراکز دریایی جهان قرار گیرد.
وی یادآور شد: در حال حاضر دبی میزبان ۵۵ هزار شرکت دریایی در۱۳ هزار فعالیت دریایی است که به نوبۀ خود از بیش از ۷۶ هزار شغل پشتیبانی می‌کند. هفت درصد از تولید ناخالص داخلی امارات معادل ۷.۳ میلیارد دلار از طریق بخش دریا تولید می‌شود.
در گزارش این روزنامه‌نگار آمده است: در حال حاضر جبل‌علی به عنوان بزرگترین بندر جهان سالانه ۱۵ میلیون TEU کانتینر جابه‌جا می‌کند که با همکاری DP World قرار است با توسعه و بازسازی ترمینال‌ها این میزان بیش از پیش افزایش یابد.
از سوی دیگر بندر فجیره نیز که دارای دو پایانۀ نفت است جاه طلبی‌های جسورانه‌ای را آغاز کرده تا به عنوان جایگزین بنادر مطرح جهانی عرض اندام کند.
در پایان گزارش به نقل از "Dr. Abdullah Belhaif Al Nuaimi" وزیر توسعه زیرساخت‌ها آمده است امارات تلاش خود را برای اشغال رتبه‌های برتر در کلیۀ زمینه‌ها و شاخص ها‌ی حمل و نقل بین‌المللی ادامه خواهد داد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار