۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

آزادی گریس ۱ به تعویق افتاد

آزادی گریس ۱ به تعویق افتاد
دیوان عالی جبل الطارق تصمیم گیری در خصوص رفع توقیف نفتکش گریس ۱ را به دنبال درخواست آمریکا از مقامات آن کشور و کارشکنی ایالات متحده، تا عصر امروز – پنجشنبه - به وقت محلی به تعویق انداخت.
کد خبر: ۸۴۵۲۳

به گزارش مانا، روزنامه «جبل الطارق کرونیکل» گزارش داد که دیوان عالی این منطقه، ناخدا و سه خدمه نفتکش گریس ۱ را مبرا دانست و با رفع اتهام علیه این خدمه، حکم آزادی آنها را صادر کرده است.

یورو نیوز در آخرین خبر از روند دادگاه جبل الطارق دقایقی پیش نوشت: دادگاه جبل الطارق خدمه نفتکش گریس ۱ را آزاد کرد اما ایالات متحده برای جلوگیری از آزاد سازی این نفتکش تلاش می کند.

یورو نیوز نوشت: یک مقام ارشد در دفتر وزیر اول دولت جبل‌ الطارق به یورونیوز گفته که "ایالات متحده درخواست کرده است بر اساس ادعاهای مطرح شده در خصوص نفتکش گریس ۱، این نفتکش را توقیف کند.

روزنامه محلی جبل الطارق همچنین نوشت: امروز صبح قرار بود که جبل الطارق نفتکش ایرانی را رفع توقیف کند، اما اقدام آمریکا چند ساعت قبل از آماده شدن دولت جبل الطارق برای آزاد کردن گریس ۱ به این معناست که این تصمیم تا عصر امروز به تعویق افتاده است.

جبل الطارق کرونیکل افزود: این تحولات توسط جوزف تری آی وکیل دادستانی کل جبل الطارق فاش شده است.

روزنامه محلی جبل الطارق کرونیکل نوشته که مبنای حقوقی درخواست آمریکا مشخص نیست اما وزارت دادگستری این کشور از دادگاه درخواست مساعدت حقوقی کرده است.

خبرگزاری یورو نیوز در همین راستا اعلام کرد: دادگاه جبل الطارق اقدام های قانونی علیه خدمه نفتکش ایرانی گریس ۱ را برداشت. بر این اساس حکم آزادی ناخدا و سه خدمه این نفتکش ایرانی از سوی دادگاه جبل الطارق صادر شد.

این نفتکش به اتهام نقض تحریم های اتحادیه اروپا برای ارسال نفت به سوریه توقیف شده است.

نفتکش گریس ۱ حامل ۲.۱ میلیون بشکه نفت که از چهارم ژوئیه امسال/ ۱۳تیر ماه توسط پلیس جبل الطارق و نیروهای ویژه انگلیس توقیف شد، باعث ایجاد بحران دیپلماتیک بین تهران و لندن شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار