۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰

حکم آزادی ناخدا و سه خدمه نفتکش ایرانی گریس ۱ صادر شد

دادگاه جبل‌الطارق اقدام های قانونی علیه خدمه نفتکش ایرانی گریس ۱ را برداشت. بر این اساس حکم آزادی ناخدا و سه خدمه این نفتکش ایرانی از سوی دادگاه جبل الطارق صادر شد.
کد خبر: ۸۴۵۲۲
حکم آزادی ناخدا و سه خدمه نفتکش ایرانی گریس ۱ صادر شد
به گزارش مانا به نقل از ایرنا یورو نیوز که به صورت زنده اخبار مربوط به دادگاه را پخش می‌کند گفت: دادگاه جبل‌الطارق خدمه نفتکش گریس۱ را که ماه گذشته بازداشت شده بود، آزاد می‌کند.
همزمان مقامات دولت جبل‌الطارق از آزادی فرمانده و سه افسر این نفتکش حامل نفت ایران خبر می‌دهند.
این نفتکش به اتهام نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا برای ارسال نفت به سوریه توقیف شده است.
نفتکش گریس ۱ حامل ۲.۱ میلیون بشکه نفت که از چهارم ژوئیه امسال توسط پلیس جبل الطارق و نیرو‌های ویژه انگلیس توقیف شد، باعث ایجاد بحران دیپلماتیک بین تهران و لندن شد.
در نوزدهم ژوئیه، ایران نیز به علت " عدم رعایت مقررات بین المللی" یک تانکر نفتی انگلیس به نام "Stena Impero""استنا ایمپرو" را در تنگه هرمز توقیف کرد.
خبرگزاری فرانسه در نخستین ساعت‌های روز پنجشنبه اعلام کرد که دیوان عالی جبل الطارق قرار است امروز پرونده گریس ۱ را از ساعت  ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت محلی (۰۸:۳۰ به وقت گرینویچ) بررسی کند و انتظار می‌رود امروز حکم را صادر کند. این در حالی است که توقیف نفتکش تا ۱۹ اوت تمدید شده است.
پیشتر، روزنامه انگلیسی "سان" هم گزارش داد که نفتکش ایرانی گریس ۱ که در جبل الطارق توقیف شده است، با توجه به قصد مقام‌های این منطقه برای تمدید نکردن حکم توقیف این نفتکش، روز پنجشنبه آزاد می‌شود.
این روزنامه در تارنمای رسمی خود نوشت که  «فابیان پیکاردو» سروزیر جبل الطارق قصد ندارد دستور توقیف نفتکش گریس ۱ را پس از اتمام موعد تمدید کند.
در این ارتباط «حمید بعیدی‌نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن ساعاتی پیش درباره اخبار مربوط به احتمال آزادی کشتی حامل سوخت ایران از طرف جبل‌الطارق در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «رفع توقیف نفتکش حامل نفت ایران پس از مسیر طولانی حقوقی و فنی که طی کرده است، منوط به اعلام تصمیم نهایی مقامات جبل الطارق در دادگاه و تأیید آن توسط دادگاهی است که باید امروز تشکیل شود. به محض اطلاع موثق از تصمیم نهایی، مراتب به اطلاع می‌رسد.»

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار