۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲
مهندس مدرس خیابانی در دیدار با حمیدرضا مؤمنی:

بهره‌برداری از سایت بانکرینگ ستاره قشم در دستور کار است

بهره‌برداری از سایت بانکرینگ ستاره قشم در دستور کار است
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با رئیس سازمان منطقه آزاد قشم دیدار کرد.
کد خبر: ۸۴۵۱۹
به گزارش خبرنگار مانا، مهندس محمدرضا مدرس خیابانی در سفر به استان هرمزگان با حمیدرضا مؤمنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم دیدار و گفتگو کرد.
این دیدار که پس از بازدید مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از سایت سوخت‌رسانی و خدمات کشتیرانی ستارۀ قشم در این جزیره انجام شد حول محور مشارکت دو جانبه در این سایت بانکرینگ شکل گرفت.
مؤمنی در آغاز دیدار با مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر ضرورت بهره‌برداری نهایی از پروژۀ بانکرینگ ستاره قشم، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت اقتصادی بزرگی که بانکرینگ در منطقه خلیج فارس دارد لازم است که جمهوری اسلامی ایران سهم در شأن خود را از آن کسب کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به  شرایط جغرافیایی بسیار مطلوب ایران به عنوان هاب بانکرینگ خلیج فارس افزود: درصورت بهره‌برداری کامل و سریع از پروژۀ بانکرینگ ستارۀ قشم می‌توانیم امیدوار باشیم که سهمی از بازار عمده و قابل توجه بانکرینگ منطقه کسب کنیم.
وی با اشاره به ظرفیت مناسب کشتیرانی‌های داخلی، آن را فرصتی مناسب و در دسترس برای راه اندازی پروژه‌های بانکرینگ ارزیابی و خاطر نشان کرد: به عنوان سهامدار پروژه بانکرینگ ستارۀ قشم در جهت کمک به تسریع بهره برداری کامل از آن آمادگی کامل خود را اعلام می‌کنیم.
به گفته مؤمنی، مجموعۀ دولت، وزارت نفت و سازمان بنادر و دریانوردی به همراه سازمان منطقه آزاد قشم در جهت تکمیل پروژۀ بانکرینگ قشم آماده هر گونه همکاری با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و دیگر سهامداران این پروژه هستند.
در ادامۀ این دیدار، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه الزامات سوخت کم سولفور در آغاز سال ۲۰۲۰ اجرایی خواهد شد به ضرورت دسترسی کشتیرانی‌ها به این نوع سوخت اشاره و تصریح کرد: تلاش ما این است که با همکاری وزارت نفت سوخت کم سولفور را در سایت بانکرینگ ستارۀ قشم در اختیار کشتی‌ها قرار دهیم.
مهندس مدرس خیابانی تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری کامل از پروژه بانکرینگ ستاره قشم را یکی از اولویت‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و گفت: امیدواریم همکاری‌ها در این زمینه با سازمان منطقه آزاد قشم به شکلی‌ نزدیک‌تر و هماهنگ‌تر ادامه یابد.
نائب رئیس هیئت مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تسریع در بهره‌ برداری کامل از پروژه بانکرینگ ستاره قشم را فرصت مناسبی برای جذب سرمایه گذاران دانست و تصریح کرد: انشاءا... به‌زودی در این زمینه گام عملی را برخواهیم داشت و تلاش می‌شود با حمایت کلیه مراجع ذی‌ربط و پیگیری مدیران مربوطه تا پایان سال جاری پروژه سایت بانکرینگ ستارۀ قشم به بهره برداری برسد.
شایان ذکر است، سفر دو روزه مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به استان هرمزگان امروز و با اتمام بازدید از امکانات و ظرفیت‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این استان پایان یافت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار