۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

اورگرین کشتی‌های کانتینری سوپر‌سایز سفارش می‌دهد

اورگرین کشتی‌های کانتینری سوپر‌سایز سفارش می‌دهد
شرکت کشتیرانی اورگرین تایوان در نظر دارد تعداد ۱۱ فروند کشتی کانتینری سوپرسایز به ظرفیت ۲۳ هزار TEU را به ناوگان خود اضافه کند.
کد خبر: ۸۴۵۱۸
به گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت کشتیرانی اورگرین تایوان در نظر دارد پنج الی شش فروند کشتی کانتینری سوپرسایز به ظرفیت ۲۳ هزار TEU را سفارش دهد و همچنین چهار الی پنج فروند دیگر کشتی کانتینری با همین سایز را تحت چارترینگ خود بگیرد. این شرکت در حال مذاکره با کشتی سازی‌ها برای رسیدن به یک توافق نهایی است.

کشتیرانی اورگرین هدف از سفارش ساخت شناور‌های جدید را افزایش ظرفیت ناوگان و پاسخ گویی به تقاضای آیندۀ بازار و درعین حال جایگزینی تناژ قدیمی و بهبود کارآمدی عنوان کرد.

لازم به ذکر است: اورگرین هزینۀ سفارش ساخت پنج الی شش فروند کشتی کانتینری سوپر‌سایز را حداکثر ۹۶۰ میلیون دلار و چارترینگ چهار الی پنج فروند کشتی با همین سایز را ۸۰۰ میلیون دلار اعلام کرده است که روی هم مبلغی حدود به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار خواهد شد.

این گزارش در پایان نوشت: در رده بندی آلفالاینر، کشتیرانی اورگرین در جایگاه هفتم جهان قرار دارد، در حال حاضر در دفتر سفارش ساخت، اورگرین ۳۶۱ هزار و ۴۶۷ TEU ظرفیت را  به خود اختصاص داده است، رقمی که سهم ۲۷.۹ درصد از ظرفیت ناوگان جهانی را به خود اختصاص می‌دهد. با احتساب سفارش جدید ۱۱ فروند کشتی کانتینری، سهم دفتر سفارش ساخت از کل ظرفیت ناوگان جهانی به ۴۷.۷ درصد افزایش می‌یابد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار