۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
یک مدرس دانشکده دریایی در آستانه مراسم گرامی‌داشت روز جهانی دریانوردی:

بزرگ‌ترین خصلت دریانوردان صبر و پشتکار است

کاپیتان ایرانی و مدرس دانشکده دریایی گفت: باید روحیه پژوهش و تحقیق در بین دریانوردان ایرانی تقویت شود.
کد خبر: ۸۴۵۱۴
بزگ‌ترین خصلت دریانوردان را صبر و پشتکار است
 
به گزارش مانا، فرشاد حائری با بیان اینکه دریانوردی کشور باید دارای ناوبری ایمن باشد و در وهله اول بتواند با سلامت در نقاط مختلف جابه‌جا شود افزود: باید این قابلیت را داشته باشیم که به بهترین شکل از دانش و تجهیزات خود استفاده کنیم.
این مدرس دانشکده دریایی، تصریح کرد: پژوهش و تحقیق در دریانوردان ایرانی نیازمند تقویت است و در حال حاضر از بدو ورود دانشجویان مقوله پژوهش و تحقیق را در دستور کار قرار داده ایم.
حائری بزگ‌ترین خصلت دریانوردان را صبر و پشتکار دانست و گفت: حس مسئولیت پذیری بزرگ‌ترین آموزشی است که می‌تواند دریانوردی کشور را به سمت پیشرفت سوق دهد، بنابراین باید مسئله مسئولیت پذیری به صورت جدی توجه کنیم.
روز گذشته نیز جلیل اسلامی؛ عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی  درباره روز جهانی دریانوردی و تعداد دریانوردان کشورمان گفته بود: از ۱۳۰ هزار دریانورد فعال ایرانی، ۱۲۵ نفر دریانورد خانم دریانورد در ناوگان دریایی کشور مشغول به کار هستند، همچنین درصد نیروی کار خارجی در ناوگان کشتیرانی ما بسیار کم است و از کل ۱۳۰ هزار نفر دریانورد، ۳۲۳ نفر نیروی کار خارجی هستند.
وی خاطر نشان کرده بود: مراسم روز جهانی دریانوردی و دریانوردان، ۲۷ مرداد ماه جاری با حضور مدیران ارشد دریایی و دریاییان کشور در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار خواهد شد.  
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانودی با بیان اینکه شعار جامعه دریایی کشور برای مراسم امسال" توسعه دریایی کشور با ایجاد فرصت‌های شغلی برابر " تعیین شده است، افزوده بود: در مراسم جشن دریاییان ایران در سال جاری، ۷۰۰ نفر از فعالان، مدیران و کارشناسان بخش‌های مختلف دریایی و دریانوردی کشور حضور دارند.
به گفته اسلامی در مراسم روز جهانی دریانوردی، از ۷۰ دریانورد نمونه در حوزه‌های متنوع دریایی تجلیل می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار