۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
برای نخستین بار صورت گرفت؛

تولید ۵۰ میلیون قطعه بچه میگو در گلستان

مدیر کل ادارۀ شیلات استان گلستان از تولید ۵۰ میلیون قطعه بچه میگو در شرکت تولید بچه میگوی محک گمیشان برای نخستین بار در سال جاری خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تولید بچه میگو در این شرکت از سال آینده به ۱۰۰ میلیون قطعه خواهد رسید.
کد خبر: ۸۴۵۱۰
تولید ۵۰ میلیون قطعه بچه میگو در گلستان
سید جواد قدس علوی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: نخستین مرکز تولید بچه میگو در استان گلستان با مساحت مفید چهار هزار متر مربع و با ظرفیت تولید ۱۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در سال، در دی ماه ۹۷ با حضور رئیس جمهور افتتاح شده بود.
مدیر کل اداره شیلات استان گلستان، بیان داشت: شرکت تولید بچه میگوی محک گمیشان امسال برای نخستین بار اقدام به تولید بچه میگو در استان جهت نیاز مزارع پرورشی استان کرده است.
وی در ادامه از تولید ۵۰ میلیون قطعه بچه میگو در شرکت تولید بچه میگوی محک گمیشان در سال جاری برای نخستین بار خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تولید بچه میگو در این شرکت از سال آینده به ۱۰۰ میلیون قطعه خواهد رسید.
قدس علوی اذعان داشت: به این ترتیب تقریباً کل نیاز مزارع پرورشی استان گلستان به بچه میگو از طریق تولیدات این شرکت برطرف خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه پیش از این تمامی نیاز استان به بچه میگو از استان‌های جنوبی کشور تأمین می‌شد، اذعان داشت: راه اندازی این مرکز تکثیر در استان گلستان با کاهش ۲۰ درصدی هزینه‌های تأمین بچه میگو از جنوب همراه خواهد بود.
وی خاطرنشان ساخت: با توجه به توسعۀ روزافزون مجتمع پرورش میگو گمیشان، در افق ۱۴۰۴، استان گلستان  به ۱۵ مرکز تکثیر بچه میگو با ظرفیت صد میلیون قطعه نیاز دارد که امیدواریم با همکاری و تعامل بخش خصوصی این مهم هر چه سریع‌تر تحقق یابد.
به گفتۀ این مقام مسئول در استان گلستان، در صورت نیاز استان‌های جنوبی به بچه میگو سالم و با کیفیت، شرکت تولید بچه میگو محک گمیشان، این ظرفیت را دارد که با هماهنگی دامپزشکی، به این استان‌ها بچه میگو صادر کند.
 وی خاطرنشان ساخت: استفاده از روش خوراک‌ دهی و هوا دهی تا مقصد، یکی از نوآوری‌ها و ابتکارات شرکت تعاونی محک گمیشان است و حمل بچه میگو به استان‌های جنوبی می‌تواند با این روش انجام شود که در این صورت  درصد تلفات نیز به شدت کاهش می‌یابد.
قدس علوی در ادامه از پیش بینی تولید چهار هزار تن میگوی پرورشی در استان گلستان و مزارع گمیشان طی سال جاری خبر داد و گفت: امسال ۸۱ مزرعه با سطح مفید بیش از هزار و ۳۰۰ هکتار زیر کشت میگو رفته است.
مدیر کل ادارۀ شیلات استان گلستان در ادامه خاطرنشان ساخت: پیش بینی می‌شود در سال جاری ۳۲۵ میلیون قطعه بچه میگو در مزارع استان ذخیره شود که این میزان نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد رشد خواهد داشت.
وی یادآور شد: با توجه به ساخت و ساز‌های تعدادی از مزارع از سوی بخش خصوصی پیش‌بینی می‌شود در صورت پایان این ساخت و ساز‌ها در زمان ذخیره سازی، امسال ۸۱ مزرعه با سطح مفید بیش از هزار و ۳۰۰ هکتار زیر کشت میگو خواهد رفت.

به گفته وی، پیش‌بینی در افزایش تولید میگوی پرورشی استان درحالی است که سال گذشته دو هزار و ۵۹۰ تن میگو با میانگین وزنی ۱۷ گرم، در ۵۰ مزرعه  و در سطح مفید ۸۳۰هکتار در مجتمع پرورش میگو گمیشان تولید شده بود

مدیر کل اداره شیلات استان گلستان، تاکید کرد: بخش قابل توجه میگوی پرورشی تولید شده در سال جاری همچون سال‌های گذشته به کشور‌های هدف صادر خواهد شد که این امر نقش مهمی در رونق اقتصادی استان و ارزآوری برای کشور به همراه خواهد داشت.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار