۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

بازار تانکر حمل نفت خام در آستانۀ بهبود!

بازار تانکر حمل نفت خام در آستانۀ بهبود!
پس از یک عملکرد ضعیف در سه ماهۀ دوم سال جاری میلادی، نرخ‌های کرایۀ تانکر حمل نفت خام بهبود جزئی را در سه ماهه سوم سال جاری میلادی تجربه خواهد کرد.
کد خبر: ۸۴۵۰۴
به گزارش گروه بین الملل مانا، Drewry در جدیدترین تحلیل ماهانه خود از بازار تانکر نوشت: پس از اینکه بازار تانکر حمل نفت خام عملکرد ضعیفی را از خود در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به نمایش گذاشت، انتظار می‌رود نرخ‌های کرایۀ حمل بهبود جزئی را در سه ماهۀ سوم سال جاری میلادی تجربه کند و طی سه ماهه پایانی سال به دنبال توازن عرضه و تقاضا، بازار شیب جهشی را نشان دهد.

این گزارش ادامه داد: به دنبال تحویل بسیارخوب شناور و سطح پایین اوراق، ناوگان تانکر حمل نفت خام درنیمۀ نخست سال جاری میلادی ۳.۸ درصد رشد داشت، به طوری‌که در بازه زمانی ژانویه الی ژوئن، بیش از ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار DWT ظرفیت تانکر تحویل داده شد، درحالی‌که در مدت مشابه سال گذشته ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار DWT ظرفیت به ناوگان جهانی پیوست.

 اما برای نیمۀ دوم سال جاری انتظار می‌رود که به همراه کُند شدن سرعت تحویل شناور، رشد ناوگان تانکر حمل نفت خام روند نزولی را طی کند. اگرچه بازار اوراق تاکنون در خاموشی به سر می‌برده است، اما با نزدیک شدن به زمان اجرای قانون سوخت ۲۰۲۰ IMO، یارد‌های اوراق دوباره شلوغ خواهند شد.

لازم به ذکراست: اگرچه  پیش‌بینی می‌شود که نرخ‌های کرایۀ حمل نفتکش‌های غول‌پیکر در سه ماهۀ سوم سال جاری میلادی بهبود جزئی را تجربه می‌کند، اما از آن طرف در این مدت افسار بازار در یَد مالکان تانکر‌های سوئزماکس و افراماکس خواهد بود و شیب نرخ‌های کرایۀ حمل دراین بخش‌ها سیر صعودی را طی می‌کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار