۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
علی‌رغم تنش‌های تجاری بین آمریکا و شرکای اصلی آن؛

رشد حجم جابه‌جایی کانتینری استمرار دارد

رشد حجم جابه‌جایی کانتینری استمرار دارد
علی‌رغم تشدید جریان جنگ تجاری از سوی آمریکا، حجم جابه‌جایی جهانی کانتینری به رشد خود در سال جاری میلادی ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۸۴۴۸۶
رشد حجم جابه‌جایی کانتینری استمرار دارد
 
به گزارش گروه بین الملل مانا، آلفالاینر در جدیدترین تحلیل خود نوشت: علی‌رغم اینکه آمریکا به تشدید جنگ تجاری دامن می‌زند، اما براساس آخرین پیش بینی‌های صورت گرفته، روند رشد حجم جابه‌جایی جهانی کانتینری در کل سال جاری میلادی استمرار داشته و رقم ۲.۵ درصد را به نمایش خواهد گذاشت.
این گزارش ادامه داد: حجم جابه‌جایی کانتینری طی سه ماه دوم سال جاری، رشد ۲.۸ درصد را به همراه داشت که درمقایسه با رشد ۲.۷ درصد سه ماه نخست سال جاری میلادی، کمی بالاتر قرارمی گیرد.
شایان ذکراست: بنادر در اروپا بیشترین رشد جابه‌جایی را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی نشان دادند. دراین میان، روتردام و آنتورپ به ترتیب با رشد ۵.۵ و ۹.۱ درصد بهترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشتند.
افزون بر این رشد جابه‌جایی در بنادر چین (شامل هنگ کنگ) به ۳.۵ درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی کاهش یافت، این رقم در سه ماهه نخست سال ۴.۲ درصد برآورد شده است.
ناگفته نماند بنادر آلمان هنوز نتایج حجم جابه‌جایی خود در نیمه نخست سال جاری میلادی را منتشر نکرده اند، اما انتظار می‌رود بندرهامبورگ عملکرد قوی را تجربه کرده باشد، از سوی دیگر عملکرد بندر برمرهاون چنگی به دل نزند.
لازم به ذکراست: به دنبال بلاتکلیفی‌های مربوط به برگزیت، پیش بینی می‌شود بنادرانگلستان عملکرد ضعیفی را ثبت کنند.
درادامه این گزارش آمده است: هلدینگ مشترک کشتیرانی ONE ژاپن سود خالص پنج میلیون دلار را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی گزارش داد، درحالی که طی مدت مشابه سال گذشته ضرر مالی ۱۲۰ میلیون دلاری به ثبت رسیده بوده است.
کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی کشتی کانتینری موسوم به MSC SAMAR با ظرفیت ۲۲ هزار و ۹۶۰ TEU را تحویل داد، کشتی مذکور سومین کشتی از مجموعه ۱۱ فروند کشتی کانتینری مگامکس سفارش داده به یارد‌های کره جنوبی است. از این تعداد ۶ فروند به کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی و پنج فروند به کشتی سازی دوو سفارش داده شده اند.
این گزارش در پایان نوشت: دولت مکزیک در نظر دارد یک ترمینال کانتینری جدید را در بندر Manzanillo- شلوغ‌ترین بندر کانتینری این کشور- احداث کند. درسال گذشته بندر Manzanillo حجم کانتینری سه میلیون و ۸۰۰ هزار TEU را جابه‌جا کرد که نسبت به حجم جابه‌جایی در سال ۲۰۱۷ میلادی، هشت درصد رشد داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار