۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

تازیانۀ گرما بر پیکر شهر‌های ساحلی خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان از تداوم گرمای شدید و رطوبت بالا (شرجی) در شهر‌های ساحلی خوزستان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۴۸۳
تازیانۀ گرما بر پیکر شهر‌های ساحلی خوزستان
محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس نقشه‌ها و مدل‌های خروجی هواشناسی با حاکمیت سامانه جنب حارّه‌ای، از اوایل هفته تا اواسط هفته گرمای سوزان و طاقت فرسا در شهر‌های آبادان، ماهشهر، هندیجان، خرمشهر و اروندکنار پدیده غالب خواهد بود.
وی گفت: دمای هوا در برخی ساعات روز از ۵۰ درجه سانتیگراد بالای صفر عبور خواهد کرد.
مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: نسیم دریا به خشکی سبب شکل گیری پدیده شرجی به‌خصوص در ساعات اولیه صبح خواهد شد.
هوای شرجی یا "خرماپزان "برای نخیلات شهر‌های ساحلی خوزستان، فضای سبز و باغات بسیار مفید است، ولی برای شهروندان طاقت فرسا است.
سبزه زاری افزود: با وجود استقرار هوای گرم، سوزان و توام با گرد وغبار محلی، تردد شناور‌ها در آب‌های ساحلی و شمال غرب خلیج فارس از روز شنبه بلامانع است.
در چند روز اخیر به علت تغییرات جوی و باد‌های قابل ملاحظه، آب‌های ساحلی استان مواج و متلاطم بود و شناور‌های صیادی و تجاری سبک و متوسط لنگر انداخته بودند.
شرکت توزیع برق خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش دما در روز‌های آتی و به دنبال آن افزایش مصرف برق و احتمال قطع آن هشدار داد و از ساکنان مناطق ساحلی خوزستان خواست مصرف برق خود را به‌خصوص در ساعات "پیک" مدیریت کنند.
مرکز بهداشت خوزستان نیز از عموم مردم خواست ضمن رعایت موارد ایمنی، در ساعات گرم روز مایعات بیشتری مصرف کنند و حتی المقدور از قرار گرفتن در فضای آزاد و آفتابی خودداری کنند.
گرما در شهر‌های ساحلی خوزستان تا آذر ماه با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت و مردم به‌ناچار از وسایل سرمایشی برای غلبه بر گرما استفاده می‌کنند.

.مهمترین معضل در شهر‌های ساحلی خوزستان به‌خصوص نواحی حاشیه‌ای در فصل گرما، قطعی آب و افت فشار آب است که مردم را همچنان آزار می‌دهد

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار