۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵

بازارچه کالای ملوانی در اروندکنار و چوئبده راه اندازی می‌شود

فرماندار آبادان از راه اندازی دو بازارچه کالای ملوانی در اروندکنار و چوئبده آبادان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۴۸۱
بازارچه کالای ملوانی در اروندکنار و چوئبده راه اندازی می‌شود
 
به گزارش خبرنگار مانا،  سیدزین العابدین موسوی در نشست بررسی روند فعال‌سازی بنادر اروندکنار و چوئبده با تأکید بر ضرورت راه اندازی بازار کالای ملوانی و ته لنجی در بنادر اروندکنار و چوئبده در راستای رونق اشتغال و اقتصاد منطقه گفت: راه اندازی بازار ملوانی در این بنادر زمینه ساز ایجاد دو هزار فرصت شغلی در این بنادراست.
وی گفت: کالا‌های ملوانی یا ته لنجی از دو ماهِ آینده فقط از بنادر اروندکنار و چوئبده وارد آبادان می‌شوند و در اختیار بازاریان بومی منطقه قرارمی‌گیرد.
موسوی افزود: برای رونق اقتصادی و اشتغال جوانان در شهر‌های اروندکنار و چوئبده دو بازار ویژۀ مرزی با حدود ۲۰۰ غرفه احداث و در اختیار اهالی بومی به ویژه افراد کم برخوردار و زیرِپوشش کمیتۀ امداد و بهزیستی قرار می‌گیرند.
فرماندارآبادان همچنین بر انجام کار جهادی برای رونق بخشیدن به شهر‌های اروندکنار و چوئبده تاکید کرد و گفت: بعد از جنگ تحمیلی در خدمت رسانی به مردم اروندکنار و چوئبده کوتاهی و قصور شده است.
موسوی به تشکل چهار کارگروه کشاورزی، بنادر و صیادی، صنعت و تجارت و اصناف در اروندکنار و چوئبده برای ارائه گزارش کار واقعی و محسوس در زمینه رفع مشکلات این شهر‌ها اشاره کرد و گفت: همه دستگاه‌ها برای رفع عقب ماندگی این مناطق باید وارد عمل شوند.
نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه نیز گفت: قاچاق کالا عامل اصلی آسیب رساندن به بخش‌های تولید و اشتغال کشور است.
عامر کعبی با تأکید بر مبارزه قاطع و بدون ملاحظه با پدیدۀ قاچاق و قاچاقچیان از سوی مسئولان اظهار داشت: آمار‌های نگران کننده‌ای در مورد قاچاق از مرز‌های کشور از سوی گمرک ایران اعلام شده است.
وی گفت: قاچاق سازمان یافته در مرز‌های کشور از جمله در آبادان بسیار جدی است و برخی افراد خاص از این طریق سود کلان به جیب می‌زنند.
وی یکی از راهکار‌های مبارزه با قاچاق کالا را تقویت بازرگانی و تجارت و رونق اقتصادی در شهر‌های مرزی دانست و گفت: مرزنشینان باید از سود صادرات و واردات به صورت مستقیم سود ببرند.
نمایندۀ مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عده‌ای خاص خارج استان با استفاده از مزایای واردات کالا و معافیت‌های مالیاتی از سود‌های کلان بهره مند می‌شوند که این موضوع مصداق قاچاق سازمان یافته است که باید جلوی آن گرفته شود.
وی در بخش پایانی سخنان خود بر رفع محرومیت‌های شهر‌های بندری اروندکنار و چوئبده و ایجاد اشتغال مولّد باهدف ماندگاری جمعیت آنان تأکید کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار