۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

ممنوعیت صادرات آبزیان به کشور‌های حوزه خلیج فارس

فرماندار بندر هندیجان ضمن هشدار به صیادان این منطقه از ممنوعیت صادرات ماهیان دریایی به کشور‌های حوزه خلیج فارس خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۴۸۰

ممنوعیت صادرات ماهیان دریایی به کشور‌های حوره خلیج فارس

علی بویری در گفتگو با خبرنگار مانا ، افزایش بهای آبزیان دریایی در هندیجان را علت ممنوعیت ماهی و میگو به کشورهای حوزۀ خلیج فارس بیان کرد وافزود: شناورهای صیادی  اجازه ندارند که صید خود را در دریا به فروش برسانند.

وی با تأکید بر ضرورت ساماندهی، نظارت و تنظیمِ بازار کالاهای اساسی از جمله ماهی و میگو درهندیجان گفت: هر شناور صیادی که سوخت دولتی دریافت می کند باید ۲۰۰ کیلوگرم ماهی وارد بازار هندیجان کند.

وی اظهارداشت: تعیین سهمیه مشخص برای اختصاص ماهی از سوی شناورهای صیادی بندر هندیجان مصوبه ستاد تنظیم بازار است.

فرماندار بندر هندیجان تأکید کرد: در صورتی‌که چنین اقدامی صورت نگیرد با هماهنگی که صورت گرفته از این پس سهمیۀ سوخت این شناورها قطع و از سفر بعدی آنها به دریا (خلیج فارس) جلوگیری می شود.

بویری بیان داشت: شناورهای دریایی سوخت دولتی دریافت می کنند و بر همین اساس آنها را موظف می دانیم به اینکه بخشی از صید خود را در بازار این شهرستان بندری عرضه کنند.

وی افزود: از کارشناسان مربوطه خواسته شده تا برای کشف قیمت صحیح  صید از دریا، قیمت ماهی و میگو را از دیگر شهرهای ساحلی کشور مورد پایش و بررسی قرار دهند تا بعد از این اقدام قیمت آبزیان در هندیجان دارای نرخ مصوب باشد.

وی فروش صید شناورهای صیادی در بازار را همراه با تشدید نظارت های جدّی عنوان کرد و گفت: با هرگونه افزایش قیمت آبزیان دریایی برخورد خواهد شد.

بندر صیادی بحرکان هندیجان در مجاورت خلیج فارس از توابع هندیجان در ۱۳ کیلومتری این شهر واقع شده است. این بندر در حال حاضر با داشتن ۲۵۴ شناور یکی از مهمترین بنادر صیادی استان خوزستان به شمار می ‌رود.

شایان ذکراست مدیرکل شیلات خوزستان چندی پیش از صادرات غیرقانونی صید دریایی توسط شناورهای صیادی خوزستان به کشورهای حوزه خلیج فارس انتقاد کرد.

سال گذشته حدود 48 هزار تُن ماهی و میگو در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار