۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
معاون شیلات استان بوشهر:

صیادان استان بوشهر ۶۵۰ تن میگو صید کردند

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: در ۱۵ روز نخست آغاز صید میگو، صیادان استان بوشهر ۶۵۰ تن میگو در آب‌های خلیج فارس صید کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۸۴۴۷۵
صیادان استان بوشهر ۶۵۰ تن میگو صید کردند
 
منصور پاپری در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه صید میگو از اول مرداد در آب‌های‌ خلیج فارس‌ِ استان بوشهرآغاز شد اظهار داشت: در صید میگو بیش از ۷۰۰ شناور قایق و لنج صیادی استان بوشهر که دارای مجوز صید میگو هستند فعالیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه بیش از هشت هزار صیاد در عرصه صید میگو در آب‌های خلیج فارس فعالیت می‌کنند گفت صید میگو در طول سال یک‌بار آزاد می‌شود که مدت صید حدود یک ماه تا ۴۵ روز طول می‌کشد.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با بیان اینکه در ۱۵ روز گذشته صیادان با افزایش صید مواجه شدند افزود: در ۱۵  روز از گذشته  هشت هزار صیاد بوشهری ۶۵۰ تن میگو صید کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش دارد.
پاپری با بیان اینکه میگو‌های صید شده ۷۸ درصد آن ببری سبز و ۲۲ درصد سفید سرتیز است خاطر نشان کرد: گونه میگوی ببری سبز به لحاظ طعم و ارزش غذایی بهترین گونه میگوی خلیج فارس محسوب می‌شود که بازار بسیار پُر‌رونقی در داخل و خارج از کشور دارد.
وی با اشاره به اینکه مجوز صید میگو برای قایق‌ها یک‌روزه و برای لنج‌های صیادی چهار تا شش روزه صادر می‌شود خاطر نشان کرد: ۲۲ مرکز تخلیه صید میگو در بنادر مختلف استان بوشهر ایجاد شده است.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با بیان اینکه صیادان استان بوشهر سال قبل در مدت آزادسازی صید میگو ۹۰۰ تن صید کردند گفت: پیش بینی می‌شود امسال تا پایان فصل صید حدود یک‌هزار تن میگو صید و به بازار عرضه شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار