۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷

شناسایی ۱۱۴ نقطه در مازندران جهت ایجاد اسکله تفریحی

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از شناسایی قطعی ۱۴۴ نقطه در طول نوار ساحلی استان جهت ایجاد اسکله تفریحی خبر داد.
کد خبر: ۸۴۴۶۹
شناسایی 114 نقطه در مازندران جهت ایجاد اسکله تفریحی
 
سیف الله فرزانه در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در راستای ایجاد پروژه‌های مرتبط با توریسم دریایی، ایجاد اسکله تفریحی در نقاط مختلف ساحلی دریای مازندران در دستور کار مدیریت یکپارچه سواحل استان قرار دارد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: در این راستا جلسات متعددی با حضور اعضای مدیریت یکپارچه سواحل استان تشکیل شده و در نهایت با بررسی‌های کارشناسی انجام شده ۱۱۴ نقطه در طول حدود ۴۰۰ کیلومتری نوار ساحلی مازندران شناسایی شده است.
وی تاکید کرد: بر این اساس ۲۱ نقطه در نوشهر، ۱۱ نقطه در رامسر، هفت نقطه در تنکابن، ۱۱ نقطه در عباس آباد، ۱۰ نقطه در چالوس، ۲۶ نقطه در نور، هفت نقطه در جویبار، پنج نقطه در فریدون کنار، ۱۰ نقطه در ساری، هفت نقطه در میانرود، سه نقطه در بهشهر، ۱۲ نقطه در محمود آباد و ۲۱ نقطه در نوشهر جهت ایجاد اسکله تفریحی شناسایی شده اند.
وی خاطرنشان ساخت: اداره بنادر و دریانوردی، اداره کل شیلات، اداره محیط زیست، اداره منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، شهرداران شهرستان‌های ساحلی، فرمانداران شهرستان‌های ساحلی، دهیاران شهرستان‌های ساحلی، شرکت آب و منطقه و سایر دستگاه‌های مرتبط با سواحل و دریا در تصمیم گیری جهت نقاط شناسایی شده برای ایجاد اسکلۀ تفریحی نقش خواهند داشت.
فرزانه عنوان کرد: همکاری این ارگان‌ها در شناسایی مکان مناسب جهت ایجاد اسکلۀ تفریحی به این مفهوم است که زمانی که این نقاط جهت شروع عملیات اجرایی به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شد، دیگر نیازی به استعلام و اخذ مجوز از ارگان‌های مذکور نخواهد بود.
به گفتۀ این مقام مسئول در استان مازندران، از ۱۴۴ نقطۀ شناسایی شده، ۴۲ نقطه در مالکیت شهرداری و دهیاری‌ها قرار دارد و ۱۰۲ نقطه دیگر در اختیار بخش خصوصی است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، بیان داشت: در حال حاضر برای ۹۴ نقطه تعیین شده جهت ایجاد اسکله تفریحی، سرمایه گذار بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است، اما برای ۵۰ نقطه هنوز سرمایه گذار وجود ندارد.
وی خاطرنشان ساخت: برای پهلوگیری قایق‌هایی که در روز‌های توفانی دریا امکان پهلوگیری در اسکه‌های ساخته شده را ندارند، تدابیری اندیشیده شده است تا بتوانند در اسکله‌های موجود در ۷۲ رودخانه‌ استان پهلوگیری کنند.
فرزانه عنوان کرد: البته بر اساس اعلام اداره کل محیط زیست استان، از آنجا که رودخانه‌های چالوس و سردآب جز مناطق حفاظت شده محسوب می‌شوند، لذا امکان پهلوگیری قایق‌ها در این رودخانه‌ها وجود نخواهد داشت.
این مقام مسئول در استان مازندران، تأکید کرد: همچنین مکان‌های شناسایی شده جهت ایجاد اسکلۀ تفریحی که مابین تعاونی‌های صیادی پره و همجوار آن واقع شده اند، اسکله‌ها باید طوری طراحی شوند که مانعی برای فعالیت‌های مرتبط با ماهیگیری نشود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار