۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

رشد ۸۶ درصدی ورود کشتی‌ها به بندر امام

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از رشد ۸۶ درصدی ورودی کشتی‌ها در این مجتمع بزرگ بندری در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و افزود: تا اواسط مرداد ماه ۶ میلیون و ۸۷۵ هزار تن کالای اساسی در این بندر تخلیه شده که رشدی ۷۲ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را نشان می‌دهد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۴۶۵
رشد ۸۶ درصدی ورود کشتی‌ها به بندر امام
 
به گزارش خبرنگار مانا، ایرج مدیری افزود: عملیات تخلیه ۱۴۷ فروند کشتی حامل انواع کالا از جمله کالا‌های اساسی  تا اواسط مردادماه سال جاری انجام شده است.
وی در ادامه گندم، ذرت، جو، دانه روغنی، کنجاله سویا، شکر، برنج  و روغن خوراکی را از جمله کالا‌های اساسی برشمرد که در سال جاری در این بندر بزرگ تجاری کشور تخلیه شده اند.
معاون اموربندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: بارگیری کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی در انبار‌های مجتمع بندری امام با رشدی ۲۷ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید.
مدیری با اشاره به هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط در زنجیره تأمین کالا برای تسریع در خروج کالا‌های اساسی از بندر و انتقال به مناطق مرکزی و فراساحلی کشور افزود: پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی در انبار‌های این مجتمع بزرگ بندری  بارگیری و ارسال شده است که نشان از رشد ۲۷ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دارد.
خاطرنشان می‌شود در پی تأکید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و همکاری و هم‌افزایی پیوسته دستگاه‌های مرتبط در زنجیره تأمین کالا، روند خروج کالا‌های اساسی و انتقال به استان‌های کشور با شتاب بیشتری دنبال می‌شود.
بندر امام دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار