۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از بندر چابهار بازدید کرد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از بندر چابهار بازدید کرد
سورنا ستاری معاون علمی و فنّاوری رئیس جمهور که در رأس هیئتی به سیستان و بلوچستان و چابهار سفر کرده است از بندر شهید بهشتی بازدید کرد و از نزدیک در جریان پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی کشور قرار گرفت.
کد خبر: ۸۴۴۶۱
به گزارش مانا، سورنا ستاری معاون علمی و فناّوری رئیس جمهور از اسکلۀ طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و تجهیزات استراتژیک این بندر بازدید کرد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این بازدید ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بندر چابهار را در عملیات تخلیه، بارگیری، ترانزیت کالا و مواد معدنی مورد بررسی قرار داد.
سید حسن ابراهیمی معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید با اشاره به  ظرفیت هشت و نیم میلیون تنی تخلیه و بارگیری این بندر در سال اظهار کرد: بندر شهید بهشتی چابهار در طرح توسعۀ خود از ظرفیت‌های خوبی برای ترانزیت کالا برخوردار شده است.
وی در خصوص برخی از ویژگی‌های فنی اسکلۀ طرح توسعه در فاز اول عنوان کرد: در این طرح، عمق پای اسکله به ۱۶ متر رسیده است که بالاترین عمق نسبت به سایر بنادر کشور محسوب می‌شود و قابلیت پذیرش کشتی‌های سایز بزرگ را دارد.
ابراهیمی بیان کرد: از نکات مهمی که در توسعه بندر چابهار از اهمیّت بالایی برخوردار است موضوع تسری قوانین مناطق آزاد تجاری صنعتی یا تبدیل بندر و اراضی پسکرانه به منطقه ویژۀ اقتصادی است که امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.
در این بازدید، استاندار سیستان و بلوچستان و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار؛ معاون رئیس جمهور را همراهی می کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار